Wszystko zaczęło się 26 kwietnia 1986 roku, gdy nastąpiła awaria Czarnobylskiej Elektrowni Jądrowej. W promieniu 30 kilometrów od miejsca zdarzenia doszło do poważnego skażenia i licznych zaburzeń praw fizyki, które zdziesiątkowały lokalnych mieszkańców. Natychmiast podjęto ewakuację pozostałej przy życiu ludności, a obszar katastrofy otoczono szczelnym kordonem wojskowym. Od tego dnia z reaktora czwartego bloku energetycznego co jakiś czas dochodzi do nieregularnych emisji promieniowania, które mutowały organizmy wystawione na jej działanie. Powstałej strefie wykluczenia nadano miano Strefy Emisji.

Naukowcy wojskowi wysyłani w rejony strefy wracają coraz rzadziej, a gdy już im się to udaje to dzielą się opowieściami o tajemniczych przedmiotach i przerażających monstrach zrodzonych z promieniowania. W poszukiwaniu artefaktów na teren Strefy przenikali śmiałkowie, utrzymujący się ze sprzedaży tych "cudów" na czarnym rynku. A najcenniejszym z nich jest "Serce Strefy", które ma moc spełniania życzeń osoby, która wejdzie w jego posiadanie.

Ci, którym wydaje się, że opowieść o Strefie można uznać za zakończoną bardzo się mylą. Nad Strefą emisji zawisło bowiem widmo kolejnej katastrofy. Każda kolejna Emisja jest silniejsza od poprzedniej. Prawdopodobnie tylko ujarzmeinie mocy "Serca Strefy" może zapobiec nadciągającemu kataklizmowi...

Strefa emisji jest przygodową grą planszową przeznaczoną dla od 2 do 4 graczy.

Gracze wcielają sie w role szperaczy przeszukujących okolice sarkofagu elektroni jądrowej w Czarnobylu. Zanim jednak dotrą do celu, przemierzą wiele niebezpiecznych rejonów strefy zamkniętej i zbadają podziemne placówki badawcze. Poznają przerażające sekrety i odnajdą wskazówki wiodące ich w głąb obszaru, w którym anomalie fizyczne będą zaledwie namiastką czyhających zagrożeń...

Muszą się pospieszyć, ponieważ wraz z nadejściem ostatecznej Emisji wszystko będzie stracone...