Sprzedaż detaliczna:

REBEL.pl
ul. Matejki 6
80-232 Gdańsk
e-mail: sklep@rebel.pl
https://www.rebel.pl/

Uwagi i reklamacje:

tel.: 58 728 49 31 (pon-pt. godz. 12-16)
e-mail: reklamacje@rebel.pl

Adres korespondencyjny:

REBEL Sp. z o.o.
ul. Budowlanych 64c
80-298 Gdańsk
e-mail: wydawnictwo@rebel.pl

Sprzedaż hurtowa:

tel. 58 728 49 33, 508 170 200
e-mail: hurt@rebel.pl
https://hurt.rebel.pl/


Informacja dla autorów

Wydaj swoją grę razem z nami!

Jeżeli jesteś autorem gry planszowej i poszukujesz wydawcy  zgłoś się do nas. Jeżeli naszym zdaniem gra będzie spełniała oczekiwania rynkowe, wydamy ją  a Ty nie tylko zrealizujesz swoje marzenia o ujrzeniu swojego nazwiska na okładce, ale także otrzymasz odpowiednie honorarium (zwykle jako ustalony % od sprzedaży).

Chcę wydać grę  co mam zrobić?

  1. Przede wszystkim przetestuj ją dokładnie  wśród bliższych i dalszych znajomych, a jeżeli to możliwe także wśród osób niezwiązanych z Tobą, które nie będą szczędziły Ci krytycznych uwag.
  2. Przeczytaj dokładnie serię artykułów o tworzeniu gier opublikowaną w serwisie GamesFanatic.pl: http://www.gamesfanatic.pl/category/tworzenie-gier/– zastanów się, czy nie popełniasz wymienionych tam błędów, weź sobie do serca podane tam rady. Dobrym pomysłem może być także wzięcie udziału w Laboratorium Gier  warsztatach koncentrujących się na nauce projektowania gier  „bez prądu".
  3. Napisz do nas na adres wydawnictwo@rebel.pl, koniecznie załączając następujące informacje:
    • podstawowy opis gry (kilka  kilkanaście zdań), zarys jej mechaniki i tematyki;
    • poglądowy wygląd najważniejszych elementów  np. planszy (może to być nawet szkic);
    • informacje o przeprowadzonych testach (liczba testów, typ graczy);
    • zalety  dlaczego wg Ciebie ta gra jest lepsza niż inne, istniejące na rynku;
    • lista elementów, które wg Ciebie powinny znaleźć się w pudełku;
    • aktualny stan zaawansowania prac nad grą.
  4. Odpowiadamy zwykle w ciągu kilku dni. Nawet jeżeli odrzucimy Twój projekt, postaramy się napisać Ci z jakiego powodu  jednak nie gwarantujemy tego.

Uwaga! Prosimy o NIE wysyłanie nam prototypu, NIE wysyłanie pełnej instrukcji do gry, NIE wysyłanie projektowanych grafik (ew. szkice poglądowe, NIE ilustracje). NIE podpisujemy także żadnych umów przed czy w czasie procesu oceny gry, ani NIE odsyłamy żadnych nadesłanych materiałów.

Co dalej?

  1. Gdy gra przejdzie pierwszą wstępną weryfikację  poprosimy Cię o wysłanie dokładnej instrukcji. Nie zaprosimy Cię na prezentację gry  instrukcja musi wyjaśniać wszystkie detale rozgrywki. Jeśli będziemy mieć wątpliwości, skontaktujemy się z Tobą. Na tym etapie możesz też liczyć na nasze uwagi dot. zasady gry.
  2. W kolejnym kroku poprosimy Cię o przesłanie prototypu  w pełni grywalnego egzemplarza gry, ze wszystkimi elementami, jakie powinny znaleźć się w pudełku. Oczywiście mogą to być elementy zastępcze (np. z innych gier), całość nie musi być piękna (chociaż oczywiście estetycznie wykonany prototyp podnosi walory rozgrywki), ważne by była funkcjonalna. Uwaga: prosimy o umieszczenie danych kontaktowych na wewnetrznej stronie pudełka zawierającego prototyp.
  3. Jeżeli gra nam się spodoba i pozytywnie ocenimy jej potencjał rynkowy  jest już duża szansa, że wejdziemy z Tobą we współpracę, chcąc osiągnąć wspólny cel, jakim jest wydanie jak najlepszej gry. Musi jeszcze tylko przejśc pełne testy (które będziemy koordynowali z Tobą), musi mieć stworzone ilustracje, wycenę produkcji, określony nakład (co leży całkowicie po naszej stronie)i wreszcie, podpiszemy umowę z Tobą.
  4. Pamiętaj jednak, że zwykle Twoja praca na tym się nie kończy  nadal będziesz musiał uczestniczyć w promocji gry, prezentacjach, pokazach, będziesz musiał udzielać wywiadów i odpowiadać na pytania graczy. Wreszcie, będziesz pracował nad dodatkami i liczył wpływy :-)

Jaką mam gwarancję, że nie ukradniecie mojego pomysłu?

Jesteśmy wydawcą  nie zajmujemy się projektowaniem gier. To do autora należy zaprojektowanie, zbalansowanie, wyszlifowanie wszystkich mechanizmów gry, tak by działały jak należy  nie zamierzamy ani nie chcemy się tym zajmować.

Jednak przede wszystkim zależy nam na tym, aby przez lata wpływaly do nas dobre gry, które możemy wydać. Zagwarantować nam to może tylko dobra opinia i dobra współpraca z dotychczasowymi partnerami. :-) 

Powodzenia!