Sprzedaż detaliczna:

REBEL.pl
ul. Matejki 6
80-232 Gdańsk
e-mail: sklep@rebel.pl
https://www.rebel.pl/

Uwagi i reklamacje:

tel.: 58 728 49 31 (pon-pt. godz. 12-16)
e-mail: reklamacje@rebel.pl

Adres korespondencyjny:

REBEL Sp. z o.o.
ul. Budowlanych 64c
80-298 Gdańsk
e-mail: wydawnictwo@rebel.pl

Sprzedaż hurtowa:

tel. 58 728 49 33, 508 170 200
e-mail: hurt@rebel.pl
https://hurt.rebel.pl/

Marketing:

tel.: 58 728 49 58
e-mail ogólny: marketing@rebel.pl
współpraca recenzencka: recenzje@rebel.pl
konwenty i turnieje: konwenty@rebel.pl
tegoroczne Mistrzostwa Polski: mistrzostwa@rebel.pl
odwiedziny Rebel Game Trucka: gametruck@rebel.pl

współpraca z działem RPG: rpg@rebel.pl


Informacja dla autorów

Chcę wydać grę - co mam zrobić?

  1. Zapoznaj się z serią artykułów o tworzeniu gier planszowych opublikowaną w serwisie GamesFanatic.pl. Jest to doskonały wstęp do świadomego projektowania. Dzięki nim zmarnujesz mniej czasu na wymyślaniu koła na nowo, a jednocześnie zainspirujesz się nowymi pomysłami.

  2. Odwiedź Laboratorium Gier - warsztaty koncentrujące się na nauce projektowania gier „bez prądu". To najszybszy sposób na zdobycie wiedzy niezbędnej do sprawnego projektowania gier. Zobacz poprzednie edycje: I edycjaII edycja, III edycja, IV edycja.

  3. Przetestuj swój projekt dokładnie wśród bliższych i dalszych znajomych, a jeżeli to możliwe także wśród osób niezwiązanych z Tobą, które nie będą szczędzić Ci krytycznych uwag. Wstępnie przetestowana gra powinna mieć za sobą przynajmniej kilkadziesiąt partii.

  4. Stwórz przejrzysty, działający prototyp i umów się z nami na spotkanie testerskie!

Jak mogę zaaranżować spotkanie testerskie?

Ekipę Rebela odpowiedzialną za rozwój nowych produktów spotkać będzie można na największych krajowych imprezach związanych z grami planszowymi. To właśnie na takich spotkaniach będzie okazja aby zaprezentować swój prototyp, porozmawiać o ewentualnych kierunkach rozwoju gry, a przede wszystkim poznać się nawzajem.

Najpierw sprawdź, kiedy i gdzie takie spotkania będą się odbywać. Specjalnie wybraliśmy imprezy wielodniowe, aby pierwszego dnia można było zapisać się na spotkanie, które odbędzie się następnego dnia. W praktyce oznacza to, że jeżeli impreza trwać będzie od soboty do niedzieli, to zapisy będą odbywały się w sobotę, a same spotkania - w niedzielę. Wystarczy podejść do naszego stoiska i wpisać się na listę. Dla każdego przewidujemy około 20-30 minut.

Jeśli już wcześniej miałeś od nas kontakt, to spokojnie możesz z niego skorzystać w celu umówienia się na takie spotkanie.

Gdzie mogę Was znaleźć? 

Reprezentacje Rebelatorium będzie można znaleźć na każdym Laboratorium Gier, a także na poniższych imprezach (lista z dnia 29.05.2018 r. - może ulec zmianie).

  1. Festiwal GRAMY w Gdyni (14 - 15 kwietnia 2018 r.) - spotkania w niedzielę.

  2. Gratislavia we Wrocławiu (21 - 22 kwietnia 2018 r.) - spotkania w niedzielę.

  3. Pyrkon w Poznaniu (18-20 maja 2018 r.) - spotkania w sobotę.

  4. Polcon w Toruniu (12 - 15 lipca 2018 r.) - spotkania w sobotę.

  5. Copernicon w Toruniu (~wrzesień 2018 r.) - spotkania w niedzielę.

  6. Falkon w Lublinie (~październik 2018 r.) - spotkania w niedzielę.

  7. Targi Gra i Zabawa w Gdańsku (24 - 25 listopada 2018 r.) - spotkania w niedzielę.

Jak przygotować się do spotkania?

Przygotowując się na spotkanie z nami opracuj krótką, maksymalnie 10-minutową prezentację gry (wraz z grywalnym prototypem) w której wyjaśnisz:

  1. O czym jest gra.

  2. Do jakiego odbiorcy jest kierowana.

  3. Jakie są jej mocne strony.

  4. Specyfikację (liczba graczy, czas gry, liczba komponentów).

  5. Ile razy była testowana i z kim.

Potem rozegramy wstępną partię, która mamy nadzieję, że przekona nas do Twojego pomysłu.

Co dalej po takim spotkaniu?

  1. Jeśli gra przejdzie pierwszą weryfikację podczas spotkania, to poprosimy Cię o wysłanie instrukcji (polecamy również taką w wersji wideo) wraz z grywalnym prototypem. Pamiętaj, że “you’re not in the box” – Twoja instrukcja powinna wyjaśniać wszystkie detale rozgrywki. Jeśli będziemy mieć wątpliwości, skontaktujemy się z Tobą. Prototyp powinien być przygotowany schludnie i być dobrze opisany. Całość nie musi być piękna (chociaż oczywiście estetycznie wykonany prototyp podnosi walory rozgrywki), ważne by była funkcjonalna.

  2. Jeżeli Twój prototyp nam się spodoba i pozytywnie ocenimy jego potencjał rynkowy, jest duża szansa, że wejdziemy z Tobą we współpracę, chcąc osiągnąć wspólny cel, jakim jest wydanie jak najlepszej gry. Taki produkt musi jeszcze tylko przejść pełne testy (które będziemy koordynowali z Tobą), otrzymać odpowiednie ilustracje, wycenę produkcji, określony nakład (co leży całkowicie po naszej stronie) i wreszcie możemy podpisać umowę z Tobą.

  3. Pamiętaj jednak, że zwykle Twoja praca na tym się nie kończy – nadal możesz uczestniczyć w promocji gry, prezentacjach, pokazach, a także udzielać wywiadów i odpowiadać na pytania graczy. Wreszcie, będziesz pracować nad dodatkami i liczyć wpływy. Oczywiście, będziemy wspierać Cię w tej „niedoli” :-)

Jaką mam gwarancję, że nie ukradniecie mojego pomysłu?

Jesteśmy wydawcą – nie zajmujemy się projektowaniem gier. To do autora należy zaprojektowanie, zbalansowanie i wyszlifowanie wszystkich mechanizmów gry tak, by działały jak należy. Nie zamierzamy ani nie chcemy się tym zajmować. Zależy nam na dobrej opinii, a także długofalowej i szerokiej współpracy z autorami z całego świata. To właśnie takie podejście sprawia, że nie ma o co się martwić przy wysyłaniu do nas projektów. Zwłaszcza tych świetnych! ;-)

Do zobaczenia!