Sprzedaż detaliczna:

REBEL, CH Metropolia
poziom -1, przy wyjściu z SKM
ul. Jana Kilińskiego 4
80-452 Gdańsk
e-mail: sklep@rebel.pl
https://rebel.pl/

Uwagi i reklamacje:

tel.: 58 728 49 31 (pon-pt. godz. 12-16)
e-mail: reklamacje@rebel.pl

Adres korespondencyjny:

REBEL Sp. z o.o.
ul. Budowlanych 64c
80-298 Gdańsk
e-mail: wydawnictwo@rebel.pl

Sprzedaż hurtowa:

tel. 58 728 49 33, 508 170 200
e-mail: hurt@rebel.pl
https://hurt.rebel.pl/

Marketing:

tel.: 58 728 49 58 
e-mail ogólny: marketing@rebel.pl
współpraca recenzencka: recenzje@rebel.pl
konwenty i turnieje: konwenty@rebel.pl
tegoroczne Mistrzostwa: mistrzostwa@rebel.pl
odwiedziny Rebel Game Trucka: gametruck@rebel.pl
współpraca z działem RPG: rpg@rebel.pl

Rebel studio:

gry autorskie i kontakt dla autorów gier: submissions@rebel.pl
mail ogólny: studio@rebel.pl


Informacja dla autorów

Chcę wydać grę - co mam zrobić?

  1. Na początek zapoznaj się z serią artykułów o tworzeniu gier planszowych opublikowaną w serwisie GamesFanatic.pl. Jest to doskonały wstęp do świadomego projektowania. Dzięki nim zmarnujesz mniej czasu na wymyślaniu koła na nowo, a jednocześnie zainspirujesz się nowymi pomysłami.

  2. Odwiedź Laboratorium Gier - warsztaty koncentrujące się na nauce projektowania gier „bez prądu". To najszybszy sposób na zdobycie – i wypróbowanie w praktyce! – wiedzy niezbędnej do sprawnego tworzenia gier. Ciekawą opcją pozostaje też zapoznanie się z widoebiletami z tej imprezy.

  3. Przetestuj swój projekt dokładnie wśród bliższych i dalszych znajomych, a jeżeli to możliwe, także wśród osób niezwiązanych z Tobą, które nie będą szczędzić Ci krytycznych uwag. Wstępnie przetestowana gra powinna mieć za sobą przynajmniej kilkadziesiąt rozegranych partii.

  4. Jeśli masz już przejrzysty prototyp, a Twoja gra działa, skontaktuj się z nami!

co mam przygotować i jak przedstawić mój projekt gry?

Pierwszym etapem kontaktu z ekipą Rebela odpowiedzialną za rozwój nowych produktów jest wiadomość e-mail. Powinna zawierać następujące elementy:

  1. Informacje o grze:

    • Zwięzłe omówienie tematu i celu gry.

    • Krótka informacja o przebiegu rozgrywki, z naciskiem na to, co wyróżnia wyróżnia Twoją grę spośród tysięcy innych, dostępnych już na rynku tytułów.

    • Tabelka w której zawrzesz informację o orientacyjnej długości rozgrywki, liczbie graczy, liczbie komponentów. Całość możesz zawrzeć w formie tzw. “sell sheet”. Sporządzenie takiego dokumentu będzie przydatne podczas ewentualnych dalszych etapów.

  2. Zasady gry. Pamiętaj, że “you’re not in the box” – Twoja instrukcja powinna wyjaśniać wszystkie detale rozgrywki osobie, która nie miała z nią wcześniej styczności. Jeśli masz wątpliwości co do przejrzystości stworzonych przez siebie zasad - przetestuj je na jednym ze swoich testerów.

  3. Wideo-instrukcja. Załączenie materiału wideo jest opcjonalne, ale z naszych doświadczeń wynika, że pozwala znacznie lepiej i szybciej poznać grę. W 5-10 minut spróbuj pokazać mechanikę, omówić najważniejsze kwestie.

  4. Jeśli posiadasz elektroniczną wersję swojego prototypu na platformach Tabletop Simulator lub Tabletopia koniecznie napisz o tym. Bardzo chętnie przetestujemy twój projekt online, wspierając się komunikacją poprzez discord, zoom albo google meets.

Wszystkie przygotowane materiały wyślij na adres submissions@rebel.pl. Odpowiedzi możesz spodziewać się już po kilku dniach, chociaż w niektórych przypadkach może to zająć nawet do kilku tygodni.

co dalej?

  1. Jeśli gra przejdzie pierwszą weryfikację to poprosimy Cię o wysłanie grywalnego prototypu. Powinien być przygotowany schludnie i dobrze opisany. Całość nie musi być piękna (chociaż oczywiście estetycznie wykonany prototyp podnosi walory rozgrywki), ważne by była funkcjonalna.

  2. Jeżeli Twój prototyp nam się spodoba i pozytywnie ocenimy jego potencjał rynkowy, jest duża szansa, że wejdziemy z Tobą we współpracę, chcąc osiągnąć wspólny cel, jakim jest wydanie jak najlepszej gry. Wówczas umówimy się na podpisanie umowy. Produkt musi jeszcze tylko przejść pełne testy (które będziemy koordynowali z Tobą), otrzymać odpowiednie ilustracje, wycenę produkcji, określony nakład (co leży całkowicie po naszej stronie).

  3. Pamiętaj jednak, że zwykle Twoja praca nie kończy się w tym miejscu – nadal możesz uczestniczyć w promocji gry, prezentacjach, pokazach, a także udzielać wywiadów i odpowiadać na pytania graczy. Wreszcie, będziesz pracować nad dodatkami i liczyć wpływy. Oczywiście będziemy Cię wspierać w tej „niedoli” :-)

jaką mam gwarancję, że nie ukradniecie mojego pomysłu?

Zależy nam na dobrej opinii, a także długofalowej i szerokiej współpracy z autorami z całego świata. To właśnie takie podejście sprawia, że nie ma o co się martwić przy wysyłaniu do nas projektów. Zwłaszcza tych świetnych! ;-)

Do zobaczenia!