Sprzedaż detaliczna:

REBEL.pl
ul. Matejki 6
80-232 Gdańsk
e-mail: sklep@rebel.pl
https://www.rebel.pl/

Uwagi i reklamacje:

tel.: 58 728 49 31 (pon-pt. godz. 12-16)
e-mail: reklamacje@rebel.pl

Adres korespondencyjny:

REBEL Sp. z o.o.
ul. Budowlanych 64c
80-298 Gdańsk
e-mail: wydawnictwo@rebel.pl

Sprzedaż hurtowa:

tel. 58 728 49 33, 508 170 200
e-mail: hurt@rebel.pl
https://hurt.rebel.pl/


Informacja dla autorów

Wydaj swoją grę razem z nami

Jeśli jesteś autorem gry planszowej i szukasz wydawcy – zgłoś się do nas. Jeśli naszym zdaniem gra będzie spełniała oczekiwania rynkowe, wydamy ją – a Ty nie tylko zrealizujesz swoje marzenia o ujrzeniu swojego nazwiska na okładce, ale także otrzymasz odpowiednie honorarium (zwykle jako ustalony % od sprzedaży).

Chcę wydać grę - co mam zrobić?

    1. Zapoznaj się z serią artykułów o tworzeniu gier planszowych opublikowaną w serwisie GamesFanatic.pl. Jest to doskonały wstęp do świadomego projektowania. Dzięki nim zmarnujesz mniej czasu na wymyślaniu koła na nowo, a jednocześnie zainspirujesz się nowymi pomysłami.
    2. Odwiedź Laboratorium Gier - warsztaty koncentrujące się na nauce projektowania gier „bez prądu". To najszybszy sposób na zdobycie wiedzy niezbędnej do sprawnego projektowania gier. Zobacz poprzednie edycje: I edycja, II edycja.
    3. Przetestuj swój projekt dokładnie. Wracając do Twojego projektu – bo zapewne taki masz :) – przetestuj go dokładnie wśród bliższych i dalszych znajomych, a jeżeli to możliwe także wśród osób niezwiązanych z Tobą, które nie będą szczędzić Ci krytycznych uwag. Wstępnie przetestowana gra powinna mieć za sobą przynajmniej kilkadziesiąt partii.
    4. Napisz do nas na adres rebelatorium@rebel.pl, koniecznie załączając poniższe informacje. Pominięcie niektórych z tych punktów dyskwalifikuje projekt już na tym etapie:
      • Opis gry: podstawowy opis gry (kilka - kilkanaście zdań), zarys jej tematyki, a także parę słów o jej mocnych stronach i zaletach;
      • Dane techniczne: liczba graczy, czas gry, kategoria wiekowa, użyte mechaniki;
      • Gra w akcji: poglądowy wygląd najważniejszych elementów – np. planszy (może to być nawet szkic, a najlepiej zdjęcie gry w trakcie rozgrywki);
      • Komponenty: lista elementów, które według Ciebie powinny znaleźć się w pudełku;
      • Testy: informacje o przeprowadzonych testach (liczba testów, typ graczy);
      • Aktualny stan zaawansowania prac nad grą.
    5. NIE wysyłamy prototypów. Nie wysyłamy pełnej instrukcji gry. Nie wysyłamy projektowanych grafik (a jedynie szkice poglądowe). Nie podpisujemy żadnych umów przed czy w czasie procesu oceny gry. Nie odsyłamy żadnych nadesłanych materiałów.
    6. Odpowiadamy zwykle w ciągu tygodnia. Jeśli projekt przejdzie pierwszą weryfikację i zostanie odrzucony, postaramy się napisać Ci z jakiego powodu – jednak nie możemy tego zagwarantować.

Co dalej?

    1. Gdy gra przejdzie pierwszą wstępną weryfikację, poprosimy Cię o wysłanie dokładnej instrukcji (może być wspierana wideoinstrukcją). Pamiętaj, że “you’re not in the box – Twoja instrukcja powinna wyjaśniać wszystkie detale rozgrywki. Jeśli będziemy mieć wątpliwości, skontaktujemy się z Tobą. Na tym etapie możesz też liczyć na nasze uwagi dotyczące zasad gry.
    2. W kolejnym kroku poprosimy Cię o przesłanie prototypu – w pełni grywalnego egzemplarza gry, ze wszystkimi elementami, jakie powinny znaleźć się w pudełku. Oczywiście mogą to być elementy zastępcze (np. z innych gier), całość nie musi być piękna (chociaż oczywiście estetycznie wykonany prototyp podnosi walory rozgrywki), ważne by była funkcjonalna.Uwaga! Prosimy o umieszczenie danych kontaktowych na wewnętrznej stronie pudełka zawierającego prototyp.
    3. Jeżeli Twój prototyp nam się spodoba i pozytywnie ocenimy jego potencjał rynkowy jest już duża szansa, że wejdziemy z Tobą we współpracę, chcąc osiągnąć wspólny cel, jakim jest wydanie jak najlepszej gry. Musi jeszcze tylko przejść pełne testy (które będziemy koordynowali z Tobą), musi mieć stworzone ilustracje, wycenę produkcji, określony nakład (co leży całkowicie po naszej stronie) i wreszcie możemy podpisać umowę z Tobą.
    4. Pamiętaj jednak, że zwykle Twoja praca na tym się nie kończy – nadal musisz uczestniczyć w promocji gry, prezentacjach, pokazach, a także udzielać wywiadów i odpowiadać na pytania graczy. Wreszcie, będziesz pracować nad dodatkami i liczyć wpływy. Oczywiście, będziemy wspierać Cię w tej „niedoli” :-)

Jaką mam gwarancję, że nie ukradniecie mojego pomysłu?

Jesteśmy wydawcą – nie zajmujemy się projektowaniem gier. To do autora należy zaprojektowanie, zbalansowanie i wyszlifowanie wszystkich mechanizmów gry tak, by działały jak należy. Nie zamierzamy ani nie chcemy się tym zajmować. Zależy nam na dobrej opinii, a także długofalowej i szerokiej współpracy z autorami z całego świata. To właśnie takie podejście sprawia, że nie ma o co się martwić przy wysyłaniu do nas projektu. Zwłaszcza tych świetnych! ;-)

Powodzenia!