Atakuj błyskawicznie

w świecie

drugiej edycji 

Star Wars: X-Wing!


 „Szykować się do ataku!” 
Dowódca Czerwonych, Gwiezdne Wojny: Nowa Nadzieja.

Myśliwce mogą wyglądać niepozornie w porównaniu z ogromnymi okrętami gwiezdnymi, a mimo to potrafią przesądzić o losie bitwy. Wystarczy wspomnieć niewielkiego T-65, który zniszczył potężną Gwiazdę Śmierci, dając Rebelii ogromną przewagę w dalszych zmaganiach z Galaktycznym Imperium. Druga edycja Star Wars X-Wing otwiera nową erę galaktycznych zmagań. Czy Twoje eskadry są już na to gotowe?


Zamów Star Wars: X-Wing ™ (druga edycja) już dziś
w dobrych sklepach hobbystycznych lub w naszym sklepie online!


W dotychczasowych artykułach wstępnie omówiliśmy usprawnienia związane z manewrami i akcjami, podkreślając, jak ważne jest precyzyjne sterowanie i skoordynowane z nim działania. Zajęcie idealnej pozycji i trafny wybór akcji to tylko przedsmak taktycznej głębi, jaką oferuje druga edycja – w fazie walki przekonasz się, czy Twoja strategia okazała się skuteczna.

Atakuj błyskawicznie

Głównym celem każdej rundy jest zadanie jak największej liczby obrażeń wrogiej eskadrze. Błyskotliwe akcje poprzedzone zręcznymi manewrami powinny być zwieńczone imponującym atakiem na oponenta. Dynamiczne starcia myśliwców w drugiej edycji Star Wars X-Wing trzymają graczy w ciągłym napięciu, przypominając, że każda podejmowana w bitwie decyzja przynosi konsekwencje.

Najważniejsze, aby na początku fazy walki mieć przeciwnika w polu rażenia. Następnie trzeba wybrać odpowiednią broń, najlepiej tę z potężną siłą ataku lub przydatnym efektem specjalnym. Podstawową bronią statku są działa laserowe – wartość ataku na karcie pilota wskazuje liczbę czerwonych kości ataku, którymi należy rzucić. Pilot wrogiej jednostki może jednak uniknąć ostrzału – wartość zwrotności na jego karcie statku wskazuje liczbę zielonych kości obrony, którymi należy rzucić. Każdy wyrzucony wynik uniku pozwala zignorować jeden wynik trafienia, więc warto szukać sposobów, aby jak najwięcej obrażeń przedarło się przez obronę przeciwnika.

Kiedy używasz broni podstawowej myśliwca TIE, możesz rzucić dwiema czerwonymi kośćmi ataku.

Nieco większa siła strzału lub efekt specjalny broni dodatkowej może zwiększyć szanse na uszkodzenie, a nawet zniszczenie statku przeciwnika. Przykładowo użycie torped protonowych nie tylko pozwala rzucić czterema kośćmi ataku, ale także zmienić zwykłe trafienia na trafienia krytyczne.

Niestety, bronie tego typu są ograniczone liczbą aktywnych żetonów ładunków - po każdym użyciu należy odwrócić jeden z nich. Kiedy wszystkie zostaną wykorzystane, nie można już atakować torpedami, chyba że w jakiś sposób uda się odnowić ładunki.

Torpedy protonowe mają tylko (bądź aż) dwa ładunki. Za każdym razem, gdy z nich skorzystamy, odrzucamy jeden żeton z karty.

Niektóre bronie dodatkowe, poza wspomaganiem siłą ognia, mają ciekawe efekty specjalne, które pozwalają spojrzeć inaczej na walkę. Bomby, np. ładunki sejsmiczne, zrzucone w odpowiednim miejscu mogą zmusić przeciwnika do zmiany toru lotu lub zadać dodatkowe obrażenia, a obrotowe wieżyczki mogą strzelać w różnych kierunkach – nie ogranicza ich wyłącznie przednie pole rażenia.

Y-wing używa akcji obrócenia wieżyczki z działem jonowym, aby móc ostrzelać myśliwiec TIE.

Inaczej niż w pierwszej edycji, wieżyczki nie mogą jednocześnie strzelać we wszystkich kierunkach. Zależnie od statku ich pole rażenia ograniczone jest do jednej albo dwóch stref. W dodatku obrócenie wieżyczki wymaga akcji, więc jeżeli chcesz czerpać korzyści z dodatkowych działek, wybieraj pola rażenia rozważnie. Błyskotliwy pilot potrafi znakomicie wykorzystać wieżyczki – może je umiejętnie obrócić i, bez konieczności zmiany toru lotu, ostrzelać wroga np. działkiem jonowym, a jeśli ma w załodze doświadczonego operatora wieżyczki, statek będzie mógł zaatakować dwie różne strefy w jednej rundzie.

Moim sprzymierzeńcem jest moc

Kiedy torpedy protonowe Luke'a Skywalkera trafiły do wylotu szybu wentylacyjnego Gwiazdy Śmierci, dając rebeliantom nową nadzieję, przekonaliśmy się, że Moc może być potężnym sprzymierzeńcem w bitwie. W drugiej edycji Star Wars X-Wing Moc nadaje rozgrywce nowy wymiar. Już przy omawianiu akcji pokazaliśmy, jak wydanie ładunku Mocy i możliwość zmiany wyniku rzutu kością może wpłynąć na postrzeganie manewrów i akcji, otwierając nowe strategiczne możliwości. Piloci wrażliwi na Moc mogą dodatkowo wykorzystywać karty rozwinięć z ładunkami Mocy, co może dać niebywałe rezultaty. Te karty pogłębiają ich więź z Mocą, odblokowują nowe umiejętności i pozwalają podejmować działania wzbudzające podziw nawet najwybitniejszych pilotów. Zjednoczenie z Mocą pozwala wyczulić zmysły i uderzyć zanim ktokolwiek zdąży zaatakować, a jeśli pilot zaufa Mocy i wyda żeton Mocy, aby instynktownie wycelować, może użyć broni dodatkowej, ignorując standardowe wymagania.

Moc przenika wszystko i spaja całą galaktykę. Szkoleni w Mocy potrafią osiągnąć to , co nieosiągalne, poczuć Jej obecność nie tylko w sobie, ale również we wszystkich wokół. Czasem potrafią nawet rozpoznać intencje i przewidzieć plany przeciwników. Wyczucie pozwala w fazie systemowej podejrzeć tarczę manewrów pobliskiej wrogiej jednostki, dzięki czemu możesz efektywniej zaplanować i wykorzystać zdolności, których zamierzasz użyć w dalszej części rundy.

Luke Skywalker zużywa żeton mocy aby wykorzystać Wyczucie i podejrzeć tarczę manewrów myśliwca TIE.

Każdy padawan wie, że połączenie z Mocą daje niewiarygodne możliwości, ale używanie jej ma swoją cenę. Aby osiągać najlepsze efekty, musisz wybierać swoje zdolności z rozwagą, gdyż większość pilotów ma do dyspozycji jedynie kilka ładunków Mocy, z których zwykle tylko jeden można odświeżyć pod koniec rundy.

Włącz się do walki

Twój niezawodny refleks i precyzyjne manewry pozwoliły Ci przyszpilić statek przeciwnika w polu rażenia. Czas zetrzeć go w pył druzgocącym atakiem. Nad wasze stoły nadciągają w nowej odsłonie zaciekłe kosmiczne bitwy!