Mocne strony i synergie

żołnierzy-klonów

w Star Wars: Shatterpoint!


Najlepsi żołnierze wspierają się nawzajem na polu bitwy niczym bracia. Bohaterowie dzisiejszego przeglądu jednostek w Star Wars: Shatterpoint, Kapitan Rex i Żołnierze-klony z legionu 501, wiedzą o tym najlepiej. 

Żołnierz znany jako Rex służył w czasie Wojen Klonów najpierw jako kapitan, a później komandor pod rozkazami Anakina Skywalkera i Ahsoki Tano. Swoje obowiązki wypełniał niezwykle sumiennie, a służbę wojskową uważał za zaszczyt. Jego ulubioną bronią były dwa blastery, spersonalizował też swoją zbroję charakterystycznymi, niebieskimi elementami. Choć jego lojalność wobec Republiki i dowódców była niepodważalna, nawet tak oddanego sprawie weterana dręczyły czasem wątpliwości – zwłaszcza że Wojny Klonów pochłonęły mnóstwo ludzkich istnień i przyniosły ogromne straty, obracając kolejne światy w ruinę. Mimo to podległy mu legion 501 zasłynął ze skuteczności i poświęcenia. 

CC-7667 Kapitan Rex to silny przywódca i doświadczony wojskowy, który zna moc charyzmy: łatwo można go spotkać między żołnierzami, gdy dodaje im odwagi i dba o morale na polu bitwy. Jego zdolność Ruszaj się, żołnierzu pozwala dowolnemu sojusznikowi z cechą Republika Galaktyczna na wykonanie zrywu i zdobycie żetonu Przyczajenia, zapewniającego osłonę. W połączeniu z Manewrem obronnym (charakterystyczną zdolnością żołnierzy-klonów) daje to Rexowi szansę na pokonywanie dużych odległości w ramach jednej aktywacji lub pomoc tym jednostkom, które nie mają tak spektakularnych możliwości poruszania się. Dodatkowo obie te zdolności zapewniają żeton Przyczajenia, co doskonale współgra ze zdolnościami wrodzonymi naszego kapitana.

Podkomendni są dla Rexa niezwykle ważni – jako kapitan dokłada wszelkich starań, by opuścili pole bitwy z możliwie najmniejszymi stratami. Zdolność No dalej, blaszaki! pozwala sojusznikom znajdującym się nieopodal wykonać leczenie za każdym razem, gdy otrzymują żeton Przyczajenia. Z kolei Bracia broni sprawiają, że kapitan posiadający żeton Przyczajenia ma też Niezłomność, która pozwala mu pozostać niewzruszonym, gdy przeciwnik zadaje pierwszy cios.

W krytycznych sytuacjach żołnierze Rexa mogą liczyć na swojego kapitana i nie raz usłyszą od niego słowa: To ja zawsze prowadzę. Ta zdolność pozwala Rexowi wykonać atak 5 kośćmi bezpośrednio po tym, jak sojuszniczy żołnierz-klon zakończy akcję walki. Pozwala to znacząco zwiększać siłę rażenia, więc gracz mający Rexa w swoim oddziale, będzie starał się dobrać mu odpowiednich towarzyszy broni i trzymać go w pobliżu innych jednostek. Na szczęście kapitan ma przystępny koszt punktowy równy 4, pozwalający na swobodne dopasowanie jednostki wspierającej w postaci żołnierzy-klonów, którzy będą dobrze współgrać z jego zdolnościami. 

Styl walki Rexa, Przewaga taktyczna, pozwala mu swobodnie wybierać między zadawaniem  większych obrażeń, a oczyszczaniem pola. Jako świetnie wyszkolony żołnierz zawsze jest gotowy do walki i radzi sobie równie dobrze w ataku bezpośrednim, co dystansowym. 

Jego wiernymi towarzyszami i naturalnym uzupełnieniem są Żołnierze-klony z legionu 501. To zdyscyplinowana i solidnie wyszkolona jednostka bojowa zawsze gotowa do walki za Republikę. Ich zdolności Manewr obronny i Bracia broni są nam już znane – działają identycznie jak w przypadku kapitana Rexa. Połączone, zapewniają jednostce mobilność, dostęp do żetonów Przyczajenia oraz Niezłomność. Dzięki temu niezwykle trudno jest wypchnąć ją z pozycji, na której postanowi się okopać. 

Aby wesprzeć atakującego sojusznika z Republiki Galaktycznej, Żołnierze-klony mogą wykorzystać Skoordynowany ostrzał. Dzięki niemu atakowany wróg otrzyma Zmęczenie, które, o ile nie zostanie wcześniej usunięte, zmusi go do przyjęcia 3 obrażeń przy najbliższej akcji. W ten sposób zwiększamy presję wywieraną na przeciwniku, prowokując go do zużycia akcji na leczenie, zanim podejmie jakiekolwiek inne działania.

Swój styl walki żołnierze wypracowali dzięki Zaawansowanemu trenigowi bojowemu, który sprawia, że doskonale nadają się do spowalniania przeciwników, zadając im jednocześnie całkiem solidne obrażenia – zwłascza biorąc pod uwagę 7 w atrybutach walki dystansowej i dwie postacie należące do tej jednostki. Co więcej, koszt punktowy Żołnierzy-klonów z legionu 501 wynosi jedynie 3, dzięki czemu są łatwo dostępni i pasują do wielu różnych oddziałów, zostawiając sporo miejsca droższym jednostkom dodatkowym.


To wszystko, co przygotowaliśmy na temat Żołnierzy-klonów z legionu 501 i ich dowódcy, Kapitana Rexa. Już za tydzień zaprezentujemy kolejne postacie, które możesz wykorzystać podczas rozgrywek w Star Wars: Shatterpoint, a tymczasem przypominamy o trwającej przedsprzedaży! Swoją kopię gry możesz zamówić na przykład tutaj, w naszym sklepie.