Zdolności i style walki

Sith-zabójczyni Asajj Ventress

w Star Wars: Shatterpoint!


Okrucieństwo i chłodna kalkulacja – te dwie cechy kojarzą się z bohaterką dzisiejszego artykułu. Przed Wam śmiertelnie niebezpieczna Dathomirianka Asajj Ventress, Sith-zabójczyni.

Agresywna i pewna siebie, szkolona w tajnikach Ciemnej Strony Mocy przez samego hrabiego Dooku. Zaciekła przeciwniczka Zakonu Jedi, wielokrotnie walczyła z Obi-Wanem Kenobim i Anakinem Skywalkerem. Uzbrojona w dwa miecze świetlne o czerwonych ostrzach wyprowadza swoje szybkie i pełne nienawiści ataki przeciw każdemu, kto stanie jej na drodze. Nie oglądając się na koszt, dąży do realizacji swoich celów, a wśród nich tego najważniejszego: doprowadzenia do upadku Jedi.

Gdy Asajj pojawia się na polu bitwy, uderza szybko i wściekle. Jest stworzona do walki bezpośredniej, dzięki imponującym atakom i zdolnościom skoncentrowanym na dużej mobilności. Przypisana do niej wartość punktów oddziału to 8, więc gracze, którzy zdecydują się wybrać ją na jednostkę główną, będą mieli sporo możliwości dobrania odpowiedniej jednostki dodatkowej i wspierającej. 

Dathomiriańska zwinność pozwala Asajj wykonać skok, jednak, co jest dość rzadkie, zdolności tej można użyć dwa razy w czasie jednej aktywacji. Oznacza to możliwość oczyszczenia większego obszaru, także na wzniesieniach, ale też sprawia, że bardzo trudno przewidzieć, gdzie Sith-zabójczyni znajdzie się za chwilę. Ta zdolność przyda się również, by opuścić zwarcie przed poruszeniem się – dzięki temu później normalnie wykonamy marsz zamiast zrywu. Poza własną aktywacją Asajj również jest niezwykle trudna do związania w walce bezpośredniej, a wszystko przez jej zdolność Wymknięcie się. Możemy ją sprowokować, wykonując atak dystansowy inną ze swoich postaci. To świetny sposób, by przemieścić Asajj na korzystniejszą pozycję i umożliwić jej dogodne atakowanie. 

Jak przystało na jednostkę główną, Asajj może wybierać między dwoma stylami walki. Posługując się Formą II Makashi jest bardziej konsekwentna i opanowana. Drzewko wyników walki tego stylu jest krótsze, a efekty koncentrują się wokół poruszania się i leczenia, dzięki czemu pozwalają odpychać wrogie jednostki i wspierać sojuszników. Z kolei styl Jar’Kai oferuje znacznie bardziej rozbudowane drzewko wyników walki pozwalające dotkliwie atakować przeciwników i nakładać na nich rozmaite stany. Broniąc się z aktywnym stylem Jar’Kai, Asajj może zmienić wynik rzutu kością ataku na porażkę (o ile uzyska odpowiednią liczbę wyników wyszkolenia w obronie podczas swojego rzutu). Świetnie się to łączy ze zdolnością Riposta, która w walce bezpośredniej pozwala zadać obrażenia tym, którzy nie mieli szczęścia w rzutach kośćmi ataku. 

Wykorzystując Asajj do atakowania zawsze mamy nadzieję, że uda jej się osłabić wroga, co pozwoli skorzystać z jej zdolności indywidualnej Sith-zabójczyni. Moc efektu, jaki dzięki niej uzyskamy, jest wprost proporcjonalna do rodzaju jednostki, którą osłabimy: od możliwości wykonania akcji leczenia aż po odświeżanie żetonów Mocy. Jeśli jednak plan się nie powiedzie, zawsze możemy skorzystać z którejś ze zdolności aktywacyjnych Asajj bez płacenia jej kosztu Mocy – ta opcja znajduje się na obu drzewkach wyników walki. Dzięki temu nawet jeśli wcześniej wydaliśmy więcej punktów Mocy podczas wykonywania akcji, możemy zrównoważyć ten koszt, korzystając z potężnej zdolności takiej jak Pchnięcie, które pozwala odsunąć wroga o 3 punkty zasięgu. 

Na tym kończymy naszą opowieść o Asajj Ventress. Przypominamy, że swój egzemplarz gry Star Wars: Shatterpoint możesz zamówić tutaj i zapraszamy do lektury kolejnych artykułów!