Kilka słów o

fantastycznych światach

w grze fabularnej Genesys.


Terrinoth jest miejscem, gdzie łatwo o przygodę. Czym jednak byłaby ona bez groźnych przeciwników, którzy stają na drodze naszych potężnych bohaterów? I bez dziwnych, tajemniczych miejsc do zbadania? Na szczęście Mennara pełna jest fascynujących postaci i lokacji, szczegółowo opisanych w Krainach Terrinoth, podręczniku fantasy dla gry fabularnej Genesys.

Dołącz do nas, aby przyjrzeć się wyjątkowym regionom Krain Terrinoth. Podczas swoich podróży przez Mennarę przemierzaj starożytne Aymhelin, przerażające Krainy Mgieł, Góry Dunwarr o szczytach ukrytych w chmurach i inne niezwykłe miejsca. W opisach tych regionów znajdziesz nie tylko mechaniczne informacje dla Mistrzów Gry, ale także ciekawostki, które rozbudzą Twoją wyobraźnię i będą pomocne, gdy zapragniesz stworzyć własne uniwersum fantasy, oparte na zróżnicowanych krajobrazach.


Przerażająca domena

Żałujmy tych, którzy znaleźli się w domenie Waiqara Bezśmiertnego. Ci, którzy zapędzą się poza Greyhaven, znajdą się w spowitym mgłą, wiecznie zmieniającym się miejscu, którego ziemia z rzadka jest ogrzewana ciepłem światła. Te przeklęte ziemie, otoczone cuchnącymi bagnami na zachodzie i górami Dunwarr na północy, należą do trzynastego barona Terrinoth, którego miejsce w Archaut pozostaje puste od setek pokoleń. Na jego ziemiach nie brakuje wulkanicznych turni i rozległych bagien, które bulgoczą i wrzą, wyrzucając mordercze gazy i więżą na wieczność zbyt pewnych siebie poszukiwaczy przygód w czarnym błocie. Co gorsza, wilgotne i zimne ziemie Trzynastej Baronii przemierzają budzące grozę potwory, tym gorsze, że wiele z nich kiedyś było ludźmi. Głód potęgi, zazdrość o pozycję, pragnienie zemsty i inne wady przemieniły niegdyś szlachetnych przywódców w istoty istniejące tylko po to, by niszczyć wszystko, co żyje.

Takimi potworami są na przykład przerażający Rycerze Śmierci, którzy stanowią manifestację nienawiści i podłości Waiqara. Niewielu jest w stanie opowiedzieć coś o spotkaniu bestii powstałych z prochów najbardziej lojalnych żołnierzy Bezśmiertnego, bo przed pościgiem Rycerzy Śmierci dosiadających wampirycznych wierzchowców nie ma dokąd uciec ani gdzie się schować. Teraz ci przerażający, wynaturzeni i do cna zepsuci wojownicy Waiqara mogą znaleźć się w Twojej rozgrywce w Terrinoth i z pewnością dadzą Ci odczuć swoją siłę. 

Pradawna magia

Dla niewtajemniczonych Aymhelin może wyglądać jak kiepsko rozwinięty, słabo zaludniony, leśny rejon Mennary. Bliższe przyjrzenie się pozwala jednak dostrzec coś niezwykłego. Każda lśniąca iglica, każda błyszcząca kamienna ścieżka, każdy gęsty zagajnik okazałych drzew, każdy pięknie wypielęgnowany akr prerii i każdy krystalicznie czysty staw czy jezioro zostały starannie zharmonizowane, aby doprowadzić naturę i cywilizację do niemal idealnej symbiozy. Dzięki temu elfy mieszkające w miastach mogą obcować z naturą, mieszkańcy zielonych leśnych miasteczek cieszą się dobrodziejstwami współczesnej cywilizacji, a cały naród wspólnie stawia czoła zewnętrznym zagrożeniom lub nadnaturalnym najeźdźcom.

Mieszkańcy Aymhelin mają głębszą więź z dziwną magią Mennary niż pozostali. Czarodziejki Burzy mogą przejąć kontrolę nad otaczającym je powietrzem, manipulując otoczeniem z przerażającą wprawą, aby przywoływać oślepiające zamiecie, wichury i nie tylko. Rzucić wyzwanie Czarodziejce Burzy oznacza walczyć z całym otoczeniem i lepiej, by Twoi bohaterowie byli na to gotowi. Istoty te, chociaż w większości trzymają się najgłębszej części Aymhelin, od czasu do czasu udają się na zewnątrz w poszukiwaniu cennych zasobów, aby rozwinąć swoją magię.

Ukryta cywilizacja

Ponure i przerażające góry Dunwarr to łańcuchy smaganych zamiecią szczytów, ostre grzbiety szarych łupków i sękate kępy powykręcanych, wiecznie zielonych drzew. Pomiędzy ośnieżonymi graniami leżą wysokie łąki nawadniane bystrymi, lodowatymi potokami. Pozornie wygląda to na miejsce, w którym można spotkać jedynie kozy i króliki, jednak głęboko pod górami swe zapomniane, starożytne królestwo ma cywilizacja krasnoludów.

Krasnoludy Dunwarr to zawzięty i szlachetny lud, zaś podręcznikowym przykładem kogoś o tych cechach jest Krasnoludzki Łowca Smoków. Wyszkoleni w pradawnej sztuce polowania, ci wojownicy pielgrzymują do miejsc, z których próbują wypędzić dzikie bestie rodem z legend. Po drodze rekrutują wszystkich napotkanych poszukiwaczy przygód. Odmowa zwykle prowadzi do całej lawiny obelg i może się skończyć nawet na fizycznej konfrontacji. Starcie z Krasnoludzkim Łowcą Smoków oznacza walkę z przeciwnikiem szkolonym przez całe życie do zabijania najstraszliwszych istot, jakie widziała Mennara. Oczywiście bohaterowie mogą zamiast tego dołączyć do wyprawy i wspólnie doświadczyć emocji polowania na straszliwą istotę. 


Nowy świat

To, co mieliście właśnie okazję przeczytać, to jedynie przedsmak Mennary. W każdym regionie znajdziecie nowe postacie, otoczenie i przygody czekające na Waszych bohaterów. Krainy Mgieł, Aymhelin i Góry Dunwarr skrywają wiele sekretów, nowych sojuszników i wrogów. A to dopiero początek!

Świat Mennary przepięknie zilustrował nasz bohater – Kartografia Niepraktyczna. Jesteśmy dumni z tego, że jego prace (które znajdziesz tutaj) opisują Krainy Terrinoth i pomagają graczom wczuć się w klimat wyciekający z każdej ze stron podręcznika! 

Mapy to wspaniały dodatek do każdej gry fabularnej. A skoro już o nich mowa – aby w pełni cieszyć się dziełami Kartografii Niepraktycznej, warto zaopatrzyć się w Podręcznik Podstawowy Genesys! To w nim znajdziesz wszystkie zasady, jakie będą Ci potrzebne, by krążenie palcem po mapie zmieniło się w realne przygody! Oprócz Podręcznika w sprzedaży jest też Ekran Mistrza Gry i oraz Zestaw Kostek Narracyjnych. Nie możesz też przegapić najnowszego suplementu: Genesys: Krainy Terrinoth, którego dotyczy ten artykuł.

Dodatkowo możesz pobrać nie jedną, a dwie darmowe przygody wraz ze skrótem uproszczonych zasad:

  • Genesys: Twilight Imperium – Zgliszcza Potęgi to wirtualna broszura zawierająca skrót zasad i pełną zwrotów akcji przygodę w klimacie Space Opery, dla stawiających swoje pierwsze kroki w systemie Genesys! POBIERZ 
  • Genesys: Krainy Terrinoth – Mniejsze zło to darmowy starter z przygodą w świecie Krain Terrinoth. POBIERZ

W grudniu do rodziny oficjalnych przygód dołączyła też Genesys: Krainy Terrinoth - Nawiedzone miasto. Przygodę tę można połączyć z Mniejszym złem tworząc zalążek prawdziwej kampanii. Tutaj znajdziesz przygodę, a tutaj specjalną mapę regionu od Bramy Mrozu do Nerekhall autorstwa Niepraktycznego Kartografa.


Aplikacja Genesys Dice

Aby w pełni cieszyć się z potencjału gry fabularnej Genesys będziecie potrzebować co najmniej jednego Zestawu Kości Narracyjnych, ale możecie także skorzystać z darmowej aplikacji do rzucania kostkami! Specjalnie na potrzeby tej gry stworzyliśmy łatwą w użyciu aplikację, którą pobierzesz za darmo na dowolne urządzenie z Androidem lub iOS.

Wystarczy, że poszukasz „Genesys dice” w miejscu, z którego pobierasz aplikacje i już możesz wskoczyć do gry! W przypadku problemu z pobieraniem aplikacji ze sklepu - prosimy o pobieranie aplikacji bezpośrednio z tego miejsca.