Rzut oka

na Imperialną rozpiskę

do drugiej edycji Star Wars: X-Wing.


„Strach zagwarantuje sprawność lokalnych władz.” - Wielki Moff Tarkin, Gwiezdne Wojny: Nowa Nadzieja

Galaktyczne Imperium utrzymuje swoją dominującą pozycję i renomę militarnego mocarstwa dzięki zaawansowanej technologii i miażdżącej liczebnej przewadze nad oponentami. Wraz z wrześniową premierą drugiej edycji Star Wars: X-wing nad Wasze stoły nadciągnie nowa generacja siejących terror statków. Będziecie mieli szansę dowodzić niedoścignionymi oddziałami najnowocześniejszych imperialnych myśliwców śmiało przecinających przestrzeń kosmiczną w dynamicznych drugoedycyjnych bitwach.


Star Wars: X-Wing ™ (druga edycja) już dziś
w dobrych sklepach hobbystycznych lub w naszym sklepie online!


Zestaw podstawowy i dwa dodatki pierwszej fali zapewnią nowym graczom wiele możliwości zbudowania i udoskonalania eskadr Imperium, a jeśli jesteś x-wingowym weteranem będziesz mógł użyć swojej pierwszoedycyjnej kolekcji w bitwach drugiej edycji dzięki zestawowi konwertującemu zawierającemu wszystkie niezbędne do gry elementy.

W jednym z poprzednich artykułów przyjrzeliśmy się rozpisce Rebelii skupiającej się wokół załogi Ducha. Dziś kierujemy naszą uwagę na struktury Galaktycznego Imperium i analizujemy kolejną i kolejną dwustupunktową rozpiskę stworzoną przez projektanta gry Alexa Davyego. Przedstawiamy eskadrę bazującą na najbardziej zaawansowanych statkach w imperialnym arsenale.


Niewidoczne zagrożenie

Imperium dysponuje niemal nieograniczonymi zasobami, więc w poszukiwaniu sposobów na zmiażdżenie Rebelii niejednokrotnie eksperymentuje na polu bitwy z nietestowaną wcześniej bronią czy technologią. Naukowcy i inżynierowie w służbie militarnej hegemonii bezustannie szukają nowych sposobów na umocnienie jej pozycji w Galaktyce, tworząc monstrualne superbronie jak Gwiazda Śmierci czy wyposażając pojedyncze myśliwce w urządzenia maskujące.

Flagowy model TIE/ln stanowi doskonałą podstawę do doświadczeń, jego uniwersalna obudowa otwiera niemal nieograniczone możliwości modyfikacji. Nasza rozpiska bazuje właśnie na tych eksperymentalnych modelach TIE, które rzadko widywano w bitwach Galaktycznej Wojny Domowej.

Większości eskadr wystarcza, gdy dysponują wystarczającą siłą ognia, aby zniszczyć statki przeciwników, jednak ten oddział wykorzystuje najnowocześniejszą technologię, aby uprzykrzyć przeciwnikowi życie tak bardzo, jak tylko się da.


„Eksperymentalna technologia” (Imperium Galaktyczne)

TIE/ln Phantom: „Szept” (52 punkty)
Załoga: Darth Vader (14 punktów)
TIE/D Defender: Rexler Brath (84 punkty)
Talent: Zmyłka (4 punkty)
TIE Reaper: Pilot z bazy na Scarif (41 punktów)
Załoga: Dyrektor Krennic (5 punktów)


Pierwszym myśliwcem w naszej rozpisce jest TIE/ph Phantom, który zyskał opinię jednego z najbardziej nieuchwytnych statków we flocie Imperium dzięki urządzeniom maskującym. Potrafi błyskawicznie zniknąć z pola widzenia przeciwnika, więc niezwykle trudno go trafić - zamaskowany statek ma dwie dodatkowe kości obrony do dyspozycji. Może także niespodziewanie pojawić się w niebezpiecznej dla wroga pozycji wyłączając urządzenie maskujące, co stawia go w doskonałym położeniu do przeprowadzenia niszczycielskiego ataku. Niestety takie nowatorskie rozwiązania nie są pozbawione wad. Zamaskowany statek nie może wykonywać ataków, co zmusza pilotów do korzystania z urządzenia maskującego jedynie jako narzędzia obrony.

Na szczęście wbudowana w TIE/ph Phantom matryca ze stygium pozwala wykorzystać przewagę płynącą z maskowania bez pozbawiania statku możliwości atakowania – po wyłączeniu urządzenia maskującego umożliwia wykonanie akcji uniku. Uzyskany w ten sposób żeton można zużyć na początku fazy końcowej, aby włączyć maskowanie, co sprawia, że ruchy statku pozostają nieprzewidywalne i wciąż może wykonywać przydatne akcje.

Oczywiście gra stwarza sytuacje, w których żeton uzyskany dzięki matrycy trzeba będzie wydać, aby uniknąć wrogiego ostrzału. Większość pilotów w takich przypadkach straciłaby możliwość zamaskowania się pod koniec rundy, ale w naszej rozpisce za sterami Phanthoma siedzi jedna z najlepszych pilotów tego typu statków w Galaktyce. Kiedy „Szept” wykona atak i trafi we wroga, zdobywa żeton uniku, więc jeśli po wyłączeniu maskowania zrobi unik i przeprowadzi skuteczną ofensywę, zgarnie dwa takie żetony.

„Szept” jest niemal pewna, że jej trafienia przejdą przez osłony wrogiej jednostki, gdyż ma w załodze samego Dartha Vadera. Dzięki niemu Phantom zyskuje cenny ładunek Mocy, który wydany na początku fazy walki zmusza przeciwnika do przyjęcia uszkodzeń albo usunięcia zielonego żetonu. Pozbawiony dodatkowej obrony statek zwiększa szanse naszej pilot na trafienie i otrzymanie żetonu uniku.


Technologiczny terror

Podczas gdy „Szept” wprowadza swoim Phantomem zamęt wśród wrogich eskadr, znikając z ich pola widzenia tylko po to, aby chwilę później pojawić się w innym miejscu, zadaniem drugiego statku w naszej rozpisce jest rozprawienie się z wrogiem w bezpośrednim starciu. Eksperymentalny model TIE/D Defender deklasuje inne myśliwce pod względem technologicznym, a nieustraszony lider elitarnej eskadry Onyksowych, Rexler Brath, pilotuje go po mistrzowsku. Jeśli jego atak trafi w cel, może on odsłonić jedną z zakrytych kart obrażeń broniącej się jednostki pod warunkiem, że posiada żeton uniku w trakcie wykonywania tego ataku.

Na pierwszy rzut oka Brath musiałby mieć niewiarygodne szczęście, aby wykorzystać tę zdolność, ale połączenie jego umiejętności i innowacyjnych rozwiązań technicznych sprawia, że nie musi polegać na przypadku. Uruchomienie pełnego ciągu pozwala mu wykonać akcję uniku, po wykonaniu manewru o szybkości 3-5, co zapewnia nie tylko potrzebny żeton uniku, ale także pozwala mu się skupić albo namierzyć wrogi statek, zwiększając szanse udanego ataku. Dodatkowo Zmyłka pozwalająca zamienić wynik kości obrony przeciwnika z uniku na skupienie podczas wykonywania ataku powoduje, że żeton uniku, który uzyska dzięki pełnemu ciągowi, jest jeszcze bardziej użyteczny.

Ostatnim statkiem w eksperymentalnej eskadrze jest zaprojektowany do transportu elitarnych jednostek w sam środek pola bitwy TIE Reaper, który może okazać się wielkim taktycznym wsparciem dla pozostałych dwóch. Występuje w roli swego rodzaju promu dowodzenia, kiedy koordynuje się ze sprzymierzeńcem, zapewniając mu dodatkową akcję, ale jest również w stanie sabotować wrogie operacje, zakłócając działanie statków wroga i niwelując ich namierzenia oraz zielone żetony.

W naszej rozpisce Pilot z bazy na Scarif transportuje głównodowodzącego grupy Badań nad Zaawansowaną Bronią dla Imperialnej Agencji Bezpieczeństwa - Dyrektora Krennica, który nadzorował niezliczone projekty i nie przepuścił żadnej okazji, aby obejrzeć swoje eksperymentalne maszyny w bitwie. Nie tylko dodaje do paska akcji Reapera akcję namierzania, ale także czyni jeden ze statków w rozpisce specjalnym zoptymalizowanym prototypem. Statek ten będzie mógł wydać wynik trafienia, trafienia krytycznego albo skupienia, żeby usunąć osłony albo odsłonić zasłonięta kartę uszkodzenia wroga, kiedy atakuje statek namierzany przez Pilota ze Scarif.

Stan Zoptymalizowanego prototypu zapewnia korzyści całej eskadrze - działa równie dobrze na Phantomie, który dzięki Vaderowi może przydzielić wrogowi zakrytą kartę uszkodzenia i odsłonić ją w tej samej rundzie, lub na Defenderze pilotowanym przez Bratha, siejącym chaos w systemach wroga, odsłaniając dwie karty uszkodzeń w ramach jednego ataku.


Stan wiedzy technicznej

Imperium nieustannie projektuje nowe, zaawansowane technologicznie myśliwce, które testuje na bezradnych wobec nich Rebeliantach. Ta rozpiska jest jedynie namiastką rozwiązań, które masz do dyspozycji dzięki dynamicznemu rozwojowi imperialnych technologii. Od tradycyjnej chmary TIE/ln do egzotycznej mieszanki eksperymentalnych statków, druga edycja Star Wars: X-wing zapewnia narzędzia potrzebne do stworzenia eskadry idealnej, aby zetrzeć w pył każdy przejaw rebelianckiego oporu.