Mocne strony i synergie

szpiegów

w Star Wars: Shatterpoint!


Dzisiejszy przegląd jednostek w Star Wars: Shatterpoint pozwoli nam zajrzeć głębiej do zestawu dodatkowego Nieustraszeni i pomysłowi. Czeka tam na nas klimatyczna grupa postaci w nietypowych strojach, a każda z nich jest opatrzona nowym słowem kluczowym: szpieg. Obejmuje ona Leię Organę przebraną za ubańskiego łowcę nagród Boushha, Lando Carlissiana w mundurze pałacowego strażnika oraz wszechstronnego droida R2-D2, który z równą sprawnością serwuje drinki, co ukrywa broń (na przykład miecz świetlny pewnego Jedi). Ta specyficzna otoczka pochodzi oczywiście z bardzo konkretnego momentu w historii Gwiezdnych Wojen, kiedy nasi bohaterowie udają się do Pałacu Jabby na Tatooine, by odbić Hana Solo po tym, jak został uwięziony w karbonicie i przekazany Huttowi jako trofeum.

I choć, jak wszystkie jednostki w Star Wars: Shatterpoint, możesz rozdzielić te postacie i dołączyć je do dowolnych oddziałów, najlepiej sprawdzą się działając razem pod wodzą Luke’a Skywalkera, Rycerza Jedi, który zawsze jest gotów odpowiedzieć na wezwanie Sojuszu Rebeliantów i wesprzeć przyjaciół podczas infiltracji kryjówki szumowin.

Leia weszła w posiadanie pancerza Boushha, gdy na planecie Ord Mantell poszukiwała informacji na temat losów niedawno schwytanego Hana Solo. Z pomocą Maz Kanaty ogłuszyła łowcę nagród, a następnie przejęła jego strój, którego później używała wielokrotnie, okazał się bowiem idealnie dopasowany do jej wzrostu i sylwetki. Co więcej, wyposażony w szyfrator mowy hełm całkowicie ukrywający twarz noszącego sprawia, że pancerz Boushha świetnie nadaje się do wszelkich oszustw. Przebrania pozostałych postaci nie są może tak wyszukane, ale za to znacznie łatwiej było je zdobyć. Zwłaszcza R2-D2 nie ma problemu z uniknięciem zainteresowania – lekceważący stosunek większości ludzi do droidów, a także ich powszechność sprawiają, że łatwo przychodzi mu wmieszanie się w tłum.

Boushh (Leia Organa) ma dostęp do różnorodnych zdolności, dzięki czemu jest niezwykle wszechstronna – zasadniczo właśnie tego można się spodziewać po tak inteligentnym i elastycznym szpiegu. W połączeniu z pozostałymi postaciami z dodatku Nieustraszeni i pomysłowi najlepiej sprawdzi się do przejmowania kontroli nad celami, jednak jeśli zajdzie taka potrzeba specjalne wyposażenie Boushha pozwoli jej stanąć do walki i utrzymać tempo narzucone przez przeciwnika. Jej zdolność taktyczna Rozproszenie umożliwia zajęcie odpowiedniej pozycji już na początku aktywacji; co więcej, przemieścić może się albo sama Leia, albo inny sojuszniczy szpieg. Do przejmowania kontroli na polu bitwy przyda się także zdolność Cios poniżej pasa – co prawda trzeba wydać na nią aż dwa punkty Mocy, ale dzięki niej Leia może odepchnąć postać, z którą pozostaje w zwarciu, a także wykonać akcję skupienia. 

Choć Leia jest niepozorna, nie należy lekceważyć jej możliwości walki wręcz, zwłaszcza gdy wykorzystuje Lancę porażającą do powalenia przeciwników znacznie większych od siebie. Dodatkowo zdolność Nieustraszona i pomysłowa może zapewnić jej przewagę, gdy będzie otoczona. Dzięki niej każdy osłabiony przeciwnik, z którym Leia pozostaje w zwarciu i który nie jest jej celem, zapewnia 2 dodatkowe kości ataku. W połączeniu z potencjalnym skupieniem, które nasza bohaterka może uzyskać dzięki Ciosowi poniżej pasa, jej potencjał walki bezpośredniej zostaje znacznie zwiększony. A jeśli uda jej się osłabić wrogą jednostkę główną, może zachować się jak prawdziwa łowczyni nagród, żądając: Chcę pięćdziesiąt tysięcy, nie mniej. Ta zdolność wrodzona pozwala na zdobycie dodatkowego znacznika postępu, który przybliży jej drużynę do zwycięstwa.

Leia w przebraniu Boushha wykazuje zamiłowanie do angażowania się w Szamotaninę i jest gotowa wykorzystać każdą potencjalną przewagę, byle tylko zmylić przeciwnika. Pozostaje równie niebezpieczna atakując z pewnej odległości pistoletem blasterowym i walcząc w zwarciu przy użyciu Lancy porażającej. Najprawdopodobniej na początku będzie starała się trzymać na dystans, aby w odpowiednim momencie zbliżyć się do przeciwnika i wykonać silny atak bezpośredni. 

Styl walki Szamotanina oferuje drzewko wyników walki o solidnym potencjale w zadawaniu obrażeń. Zawiera ono też wiele możliwości wyboru, a alternatywne ścieżki pozwalają maksymalnie dopasować strategię do aktualnej sytuacji na polu walki. Na samym starcie Leia może przygwoździć wroga, następnie wybiera między rozbrojeniem a odepchnięciem przeciwnika, by pod koniec mieć szansę na zadanie naprawdę solidnych obrażeń. I choć kradziony Pancerz łowcy nagród nie wytrzyma naprawdę agresywnych ataków, przypisana do niego tabela wyszkolenia w obronie w połączeniu z całkiem solidnymi atrybutami samej Lei, zapewnia ochronę na przyzwoitym poziomie.

Nikt nie ma wątpliwości, że Leia mogłaby poradzić sobie sama, woli jednak przeprowadzić infiltrację w towarzystwie Lando i R2-D2 – zwłaszcza że może z łatwością umieścić ich tam, gdzie będą najbardziej potrzebni. Dzięki Sprytnemu przebraniu ta para może unikać ataków z dystansu póki ich karta jednostki znajduje się w talii rozkazów lub w rezerwie. A jeśli uda im się Nie wyróżniać się z tłumu, będą mogli wykonywać marsz zamiast zrywu – o ile uda im się zachować odpowiedni dystans od przeciwników. 

Ciekawą zdolnością reakcyjną jest Planowanie naprzód, dzięki któremu sojusznicze jednostki główne i dodatkowe mogą usuwać z siebie stany, o ile rozpoczynają aktywację niedaleko naszych bohaterów. To może odzwierciedlać R2-D2 podającego komuś wybrany przez niego napój lub Lando mówiącego właściwą rzecz w idealnym momencie. Nasz duet może też skorzystać z Elementu zaskoczenia, który pozwoli mu zdobyć dodatkowe kości ataku. Najważniejsze jest w tym przypadku dobre wyczucie czasu, zwłaszcza że taki manewr może obrócić się przeciwko naszym bohaterom: jeśli nie dopisze im szczęście podczas rzutu kośćmi i wśród wyników pojawią się co najmniej 2 porażki, będą musieli przyjąć na siebie zagrożenie. Najczęściej jednak ryzyko się opłaci, a wzmocniony atak skutecznie osłabi wroga. 

Jak rasowi szpiedzy, Lando i R2-D2 działają Po cichu, w równym stopniu zdolni do walki w zwarciu i na dystans. Niemal identyczne statystyki obu wariantów ataku uzupełnia przyzwoita tabela wyszkolenia w obronie – choć nasi bohaterowie nie noszą pancerzy, Krętactwo może pomóc im dłużej utrzymać przykrywkę. Podobnie jak w przypadku Szamotaniny Lei, drzewko wyników walki infiltratorów jest zróżnicowane i oferuje wiele taktycznych możliwości. Nasi bohaterowie mogą wybierać między leczeniem a nakładaniem na przeciwników stanów, zadając jednocześnie całkiem solidne obrażenia.


Ta barwna grupa nieustraszonych szpiegów stanowi ciekawą przeciwwagę dla nastawionych bardziej ofensywnie jednostek należących do Sojuszu Rebeliantów. W dodatku bohaterowie prezentują się świetnie w swoich strojach, wywołując wspomnienia jednych z najbardziej charakterystycznych scen w historii Gwiezdnych Wojen. Niezależnie czy zdecydujesz się połączyć to trio z Lukiem Skywalkerem, czy też wybierzesz dla niego zastosowanie w innych oddziałach, Leię, Lando i R2-D2 znajdziesz w rozszerzeniu Star Wars: Shatterpoint - Nieustraszeni i pomysłowi. Ten i inne produkty z serii możesz zamówić na przykład tutaj, w naszym sklepie.