Warsztaty z projektowania gier dla zaawansowanych

Co dzieję się, kiedy grupa pasjonatów gier planszowych postanowi stworzyć własny projekt?
DZIEJĄ SIĘ WARSZTATY TWORZENIA GIER „BEZ PRĄDU”!

Interesujesz się grami planszowymi? Jesteś kreatywny, a Twoje pomysły czasami są na tyle abstrakcyjne, że nie da się ich przełożyć na życie codzienne? Chciałbyś zaprojektować własną planszówkową przygodę? Jeśli Twoja odpowiedź na któreś z tych pytań brzmi TAK, to mamy dla Ciebie świetną wiadomość.

Zapraszamy na czterodniowe warsztaty przeznaczone dla wszystkich pasjonatów, którzy uczestniczyli już w Laboratorium Gier lub czują się dość pewnie w tym temacie. Uczestnicy projektu będą mogli wziąć udział w grupowym tworzeniu prototypów gier oraz przyjrzeć się procesom ich projektowania i testowania.

Podczas warsztatów możliwe będzie zapoznanie się z dostępnymi modelami tworzenia gier planszowych i praktycznymi poradami ich projektowania. W programie uwzględnione są również bloki wykładowe, w czasie których eksperci z branży będą dzielić się swoim doświadczeniem zawodowym. Oprócz części formalnej, podczas której poszerzamy wiedzę z zakresu projektowania gier, nie zabraknie czasu na wspólną integrację i odpoczynek w pięknych okolicznościach przyrody.

Nowatorska metoda

Co różni dobrą grę od złej gry?

  • Nieskomplikowane zasady? 
  • Interesujący temat? 
  • Dobra mechanika? 
  • Wysokiej jakości elementy?
  • Posiada "to coś"?

Właściwie wszystkie odpowiedzi są prawidłowe. Każda z tych cech mogłaby być elementem bardzo dobrej gry planszowej, ale nie musi. W projektowaniu, jak w kuchni, nie chodzi o jedną przyprawę. Chodzi o całą mieszankę, proces podania i przygotowania. To właśnie dzięki doskonałej mieszance wszystkich przypraw, dobrej jakości składników i doświadczeniu w przygotowywaniu potraw najlepsi kucharze potrafią zrobić z paru składników danie zapewniające niezapomniane doznania.

Laboratorium Gier swój obecny kształt zawdzięcza ponad 300 godzinom zajęć. Młodzież szkolna, nauczyciele, pracownicy działu HR, animatorzy kulturalni i przede wszystkim, planszówkowi zapaleńcy korzystali z takich spotkań. Jest to metoda, która wciąż ewoluuje. Każde zajęcia rozpoczynamy ćwiczeniami, pomagającymi rozbudzić naszą kreatywność. Następnie tworzymy grupy zadaniowe, w których uczestnicy będą wspólnie projektować swoje prototypy. Elementy gry takie jak: komponenty, mechanika czy temat, są już ustalone wcześniej. Śmiałkowie, pod czujnym okiem trenera, zabierają się do tworzenia swoich własnych „planszówkowych światów”. W przerwach między kolejnymi blokami projektowymi odbywają się wykłady, przybliżające nam zagadnienia związane z projektowaniem gier planszowych, które prowadzone są przez doświadczone osoby z branży.

Biorąc udział w projekcie zyskujesz:

  • Profesjonalną wiedzę w kwestii innowacyjnych metod projektowania, planowania oraz testowania gier planszowych.
  • Możliwość nawiązania kontaktów branżowych.
  • Podniesienie umiejętności samodzielnego i grupowego projektowania gier.
  • Niepowtarzalną okazję poznania ludzi tworzących biznes gier planszowych w Polsce.
  • Możliwość zaprezentowania prototypu przed profesjonalnymi trenerami.
  • Dyplom ukończenia warsztatów z projektowania gier planszowych.
  • Rozwinięcie umiejętności pracy w grupach oraz kreatywnego myślenia.

"Z osoby, która przyjechała na Laboratorium z niskimi oczekiwaniami, głównie w celu zaspokojenia wrodzonej “ciekawskości”, stałam się osobą, która do 2 w nocy rysowała dolarowe banknoty i syreny policyjne na kartach mających trafić do prototypu"
Blog Gra Warta Świeczki


 

O siódmej edycji Laboratorium Gier

  • 3 noclegi na Przystanku Alaska (Gliśno Wielkie, woj. pomorskie) wraz z wyżywieniem; 
  • 4 bloki wykładowe prowadzone przez ekspertów z branży (rejestrowane także w formie wideobiletów); 
  • 2 nocne panele dyskusyjne w trakcie ognisk integracyjnych; 
  • 70 godzin programu skoncentrowanego na rozwijaniu kreatywności, nauce i praktycznym projektowaniu gier planszowych; 
  • wspólna prezentacja projektów wraz z galą finałową. 

Program siódmego Laboratorium Gier

Czwartek (5 września)

  • 16:00 otwarcie dla uczestników terenów Przystanku Alaska 
  • 19:00 wykład - Maciej Jesionowski “Kreatywne projektowanie gier dla zaawansowanych”. 
  • 20:00 podział na grupy i integracja 
  • 21:30 słoik pełen pytań i ognisko

Piątek (6 września)

  • 9:00 śniadanie 
  • 10:00 wykład - Marcin Łączyński “10 lekcji dla projektanta gier wyniesionych z Laboratorium”. Ogłoszenie tematów. 
  • 16:00 obiadokolacja 
  • 17:00 wykład - Karolina Batorska “Twoja gra w oczach kupca czyli dlaczego to właśnie Twoją grę chcę sprzedawać”. 
  • 21:30 słoik pełen pytań i ognisko

Sobota (7 września)

  • 9:00 śniadanie 
  • 10:00 wykład - Piotr Widerski “Jak wygląda dobrze zaprojektowane pudełko” 
  • 16:00 obiadokolacja

Niedziela (8 września)

  • 9:00 śniadanie 
  • 11:00 prezentacje gier 
  • 13:00 gala finałowa 
  • 16:00 opuszczenie Przystanku Alaska

"Chciałbym bardzo podziękować wszystkim organizatorom tego wyjazdu, w szczególności Maciejowi Jesionowskiemu i Krzysztofowi Szafrańskiemu z Rebela - wyszło Wam lepiej niż super. A wszystkich innych zachęcam do wypatrywania podobnych akcji - nic tak nie motywuje do działania, jak stworzenie fajnej rzeczy w tak krótkim czasie."
Fanpage Kusi na Kulturę


Kadra siódmej edycji Laboratorium Gier

Karolina Batorska - od wielu lat pasjonatka i recenzentka gier planszowych, a od trzech lat również pracownica firmy Rebel tworząca dział zaopatrzenia firmy. Uwielbia czytać instrukcje i testować nowości wydawnicze. Prywatnie przyrodniczka, miłośniczka kotów, sushi, gier komputerowych, komiksów i szeroko pojętej fantastyki. 

Krzysztof Głośnicki - autor gier Elekt, Zona oraz poradnika do gier fabularnych „Mistrzowanie RPG”. Założyciel studia What The Frog Games wkraczający do polskiego crowdfundingu. Podobno potrafi zrobić grę, z której nie zieje śmierć, zło i mrok. Od studiów blisko związany z Gdańskim Stowarzyszeniem Fantastyki Alkor. Prowadzi w Trójmieście warsztaty dla dorosłych i dzieci z projektowania planszówek w ramach programów unijnych. Z zawodu webdesigner, sezonowo hodowca motyli, całorocznie mistrz gry i larpowicz. Od gier, oprócz dobrej mechaniki, oczekuje klimatu i oprawy graficznej na wysokim poziomie.

Filip Głowaczco-owner w wydawnictwie Board&Dice. Na codzień fan retro gier oraz kreatywnego marketingu. Krejzol i wariat z natury. W wydawnictwie odpowiada za dobór, development, marketing i produkcje gier.

Maciej Jesionowski (koordynator) - event manager w Rebel, który, poza organizowaniem Festiwalu GRAMY pracuje w dziale marketingu i jako kierownik projektu Dungeons & Dragons. Prelegent i trener prowadzący zajęcia rozwoju osobistego z wykorzystaniem gier (także o ich projektowaniu). Specjalizuje się w warsztatach z zakresu wykorzystywania gier w edukacji, biznesie i rozwoju. Z wykształcenia psycholog. Fan Gry o Tron, The Walking Dead, Battlestar Galactica, gier fabularnych (larp, rpg), impro i gier z mechaniką ukrytej tożsamości.

Grzegorz Laskowski - pasjonat gier planszowych, który świetnie odnalazł się w roli podróżującego po Polsce przedstawiciela handlowego wydawnictwa Black Monk Games. Kolekcjoner i poszukiwacz starych gier, które uzyskały prestiżową nagrodę Spiel des Jahres. W wolnych chwilach opiekun na obozach RPGowych, gdzie wychowuje nową kadrę zapalonych graczy.

Filip Miłuńskiautor gier planszowych i karcianych. Założyciel warszawskiej grupy testerów i projektantów Monsoon Group. Na co dzień Creative Director w Lucky Duck Games. Wcześniej szef działu wydawniczego i B2B w Grannie. W projektowaniu najbardziej uwielbia otwarte systemy z dużą liczbą małych decyzji. Umie, choć nie lubi przegrywać. Gra fioletowym. Tata. Biegacz. Ukulelista.

Wojciech Rzadek - pasjonat gier bez prądu, belfer, trener, game, designer i developper. Z wykształcenia tłumacz i pedagog, magister filologii romańskiej UJ. Laureat większości prestiżowych konkursów związanych z grami fabularnymi w Polsce, obecnie organizator Pucharu Mistrza Mistrzów. Autor gier: Rice Wars, Abetto, Astro Jam, W Pustyni i w Puszczy oraz wielu gier biznesowych. Właściciel firmy ADMONDO tworzącej szkolenia, gry szkoleniowe, eventy oparte o gry interaktywne. Od 2013 r. wprowadza planszówki na polski rynek (ponad 60 tytułów): pracował w Fabryce kart Trefl-Kraków (Joker Line) i FoxGames. Obecnie współpracuje z Hexy Studio oraz FoxGames jako game i business developer.

Krzysztof Szafrański (koordynator) - specjalista od handlu międzynarodowego w firmie Rebel. Wcześniej: dyrektor handlowy wydawnictwa Kuźnia Gier i marketingowiec w firmach Granna i Goliath Games. Od lat zajmuje się popularyzowaniem gier planszowych, karcianych i fabularnych. Organizator Drużynowych Mistrzostw Europy i turniejów Warhammera Fantasy Battle. Współorganizator ogólnopolskich konwentów. Prowadzi szkolenia z wykorzystania gier w edukacji i biznesie oraz doradza nowym, wchodzącym do branży firmom. Fan form postteatralnych. W wolnych chwilach grywa turniejowo w Magic: the Gathering. Koordynator Laboratorium Gier, były członek grupy Rebelatorium.

Michał Szewczyk - gracze mogą znać go z podcastu Gradanie Znadplanszy. Michał jest szefem sekcji gier planszowych Lubelskiego Stowarzyszenia Fantastyki „Cytadela Syriusza”, organizatorem cotygodniowych spotkań planszówkowych „24 h na planszy”, Falkonu i spotkań planszowych dla dzieci i młodzieży w województwie lubelskim. Poza tym współorganizował wszystkie edycje Festiwalu Boardmania Lublin, współpracował z wydawnictwem Bomba Games i portalem paradoks.net.pl oraz współtworzył grę „Witkacy”. "Windziarz" na co dzień pracuje w wydawnictwie Nasza Księgarnia, gdzie bierze udział w procesie selekcji gier i przygotowywaniu polskich edycji. 

Piotr Widerski - książe działu hurtowego firmy Rebel. Jego zainteresowania skupiają się w okół trzech literek "p": planszówki, piwowarstwo i podróże. Pierwsze "p" to zdecydowanie KeyForge, Terraformacja Marsa i Brawl. 

Przemysław Wojtkowiak - posiada kolekcję blisko 1000 gier. W roku 2015 członek Kapituły Nagroda Gra Roku. Najbliżej mu do eurogier i gier logicznych, choć w zagranych ponad 2000 różnych grach odnaleźć można wielu przedstawicieli innych gatunków. Autor gier “Odkrywcy Internetu”, "Azyl: Zagrożone gatunki", "Hrabia", "Żywioły lasu". Trener wszystkich dotychczasowych edycji Laboratorium Gier w tym drużyny wyróżnionego projektu gry Kwiatki.


“Fajnie, że coś takiego w ogołe się dzieje. Mamy konwenty, targi ale mamy też takiego bardziej branżowego. Designerskiego. Jestem bardzo zadowolony, jak będę miał możliwość to pojawie się na kolejnej edycji.”
Blog Gry planszowe u Wookiego


Miejsce - Przystanek Alaska

Niezwykle klimatyczne miejsce, inspirowane serialem o zaskakującym tytule „Przystanek Alaska”. Pan Jacek, zwany „Czifem” lub „Masterem”, tuż nad jeziorem Kamieniczno wśród pięknych lasów Kaszubszczyzny stworzył ranczo, które w magiczny sposób sprzyja realizacji różnych pomysłów, idei, zamierzeń oraz działań twórczych. Jest to więc idealne miejsce dla uczestników naszego projektu, których kreatywność nie zmieściłaby się w zwykłym hotelowym pokoju. Wielkie projekty potrzebują przestrzeni! Jedną z wartości dodanych warsztatów jest to, że odbywają się one w warunkach klimatem przypominającym biwaki. Uczestnicy mają do dyspozycji: umywalnie z bieżącą wodą, prysznice ogrzewane kolektorem słonecznym, toaletę, niestandardową kuchnię z piecem opalanym drewnem oraz jadalnię. Poza atrakcjami dostępnymi na miejscu nie można nie wspomnieć o otaczającej Przystanek Alaska naturze. Warto przeżyć tę przygodę w tak sprzyjających kreatywności okolicznościach.

Już czwarty raz pojawiamy się u Czifa i wiemy już, co oznacza wrześniowy wyjazd na laboratoryjny obóz. Przede wszystkim należy zabrać ze sobą śpiwór, poduszkę, ciepłe ubrania, ręcznik i komplet higieniczny (żele pod prysznic, pasty do zębów itp.). Wyobraźmy sobie, że jedziemy na obóz pod namiot, z tym, że obok namiotu znajdziemy wspólny prysznic i klimatyczne toalety. No i zamiast namiotu znajdujemy się w drewnianych domkach, w czteroosobowych pokojach z prądem i minimalnymi wygodami. 

Jak dojechać na Przystanek Alaska?


“Z przyjemnością wrócę na kolejne Laboratoria – to ten typ imprezy, w którym przy niewielkich kosztach dostajesz masę wiedzy, wrażeń i świetnej zabawy. Jeśli jeszcze nie przekonaliście się o tym na własnej skórze, warto nadrobić te zaległości za kilka miesięcy.”
Blog Szynkowski.eu


Dołącz do akcji

KUP Bilet wstępu na siódme Laboratorium Gier, wraz z wideobiletem.

  • LIMIT: 28 
  • Uczestnik otrzymuje możliwość uczestnictwa w LABORATORIUM GIER, w tym rzeczy wymienione w opisie akcji. Otrzyma o tym informację drogą elektroniczną. 
  • O kolejnych krokach uczestnik zostaje poinformowany mailowo. 
  • Udzielenie dostępu do bazy wideobiletów następuje najpóźniej w listopadzie 2019 roku. 
  • 12 sierpnia każdy uczestnik otrzyma ankietę uczestnictwa w wydarzeniu, którą wypełnia niezwłocznie, nie później niż do 19 sierpnia.

KUP Bluza Laboratorium Gier.

  • LIMIT: 28 
  • Kupując bluzę, uczestnik w przeciągu dwóch dni roboczych otrzyma e-maila z zapytaniem o rozmiar. 
  • Odbiór bluz wyłącznie osobiście w trakcie trwania warsztatów.

KUP Wideobilet z siódmej edycji Laboratorium Gier.

  • BRAK LIMITU 
  • Cztery wykłady w formie wideo prowadzone przez Karolinę Batorską, Macieja Jesionowskiego, Marcina Łączyńskiego i Piotra Widerskiego. 
  • Udzielenie dostępu do bazy wideobiletów następuje najpóźniej w listopadzie 2019 roku drogą elektroniczną.

KUP Wideobilet z poprzednich Laboratoriów Gier (edycje 2 - 6).

  • BRAK LIMITU 
  • Komplet wideobiletów z poprzednich edycji Laboratorium Gier. 
  • Udzielenie dostępu do bazy wideobiletów następuje najpóźniej w sierpniu 2019 roku drogą elektroniczną.

Uwaga! Wszystkie powyższe opcje sprzedawane są do osiągnięcia limitu lub do 11 sierpnia 2019 roku.


Materiał wideo z piątej edycji Laboratorium Gier


Poprzednie edycje Laboratorium Gier