Ogłaszamy

nowe rozszerzenie

do gry Władca Pierścieni:

Podróże przez Śródziemie!


 

Tych sojuszników nazywamy Rohirrimami, mistrzami koni; odstąpiliśmy im prowincję Kalenardhon, która odtąd zwie się Rohanem. Kraj ten bowiem przez długie wieki był niemal bezludnym pustkowiem. Rohirrimowie stali się naszymi sprzymierzeńcami, złożyli wiele dowodów wierności, wspierając nas w potrzebie i strzegąc północnego pogranicza oraz Wrót Rohanu. 

– Faramir, Dwie wieże

Wojna w końcu dotarła do świata ludzi. Cienie rozpostarły się na Rohanem i Gondorem, od lasu Fangor po nawiedzone ruiny Osgiliath. Zmierzyłeś się z bezwzględnymi najemnikami, którzy nawiedzają królestwa, wykonując rozkazy tajemniczej postaci. Przyszedł czas, aby uderzyć i zniszczyć źródło spustoszenia zanim stanie się zbyt wielkie, by można było stawić mu czoła!

Rebel z radością ogłasza rozszerzenie do gry Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie - Zarzewie wojny!

W tym dodatku historia toczy się na terenach Gondoru i Rohanu. W ramach przygody będziemy mieli okazję rozegrać 15 scenariuszy, podczas których będziemy podróżować pomiędzy królestwami, aby bronić je przed sługami zła. Zarzewie wojny da nam dostęp do 6 nowych postaci, ponad 20 figurek niemilców, 18 dwustronnych kawałków mapy, 6 nowych ról, nowe typy terenów i wiele innych atrakcji! 

Królestwo ludzi potrzebuje twojej pomocy! Czy odpowiesz na wezwanie? Zbierz swoją drużynę i staw czoła wyzwaniu w zupełnie nowej przygodzie!


Dzielni towarzysze

W odpowiedzi na spustoszenie, jakie najemnicy sieją na terenie Gondoru i Rohanu, trzeba będzie zebrać drużynę odważnych bohaterów, którzy stawią czoła atakowi i zwyciężą. Na szczęście rozszerzenie Zarzewie Wojny wprowadza aż 6 postaci, które staną w obronie ludzi, a każda z nich wniesie do drużyny nowe, unikatowe umiejętności. 

Pierwszym, któremu się przyjrzymy, będzie Beorn: małomówny zmiennokształtny, którego Bilbo wraz ze swoją kompanią spotkali podczas wyprawy do Ereboru. Beorn, czuje się lepiej w dziczy niż pomiędzy ludźmi i wyróżnia się swoim zmysłem zwiadowcy oraz darem do odnajdywania bezpiecznych ścieżek podczas podróży przez Śródziemie. Jego największą, wręcz ikoniczną umiejętnością jest zdolność do przemiany w olbrzymią bestię, która dysponuje niespotykaną siłą fizyczną oraz duchową. Używaj podstawowej umiejętności Beorna, aby odnaleźć w swojej talii kartę Pierwszy Beoring, która przygotuje Cię do transformacji w Wielkiego Niedźwiedzia. W ramach tej przemiany musisz też wymienić kartę postaci i figurkę, co oznacza, że Beorn jest właściwie dwoma bohaterami na raz. 

Pomimo tego, że nie może ekwipować kart przedmiotów, gdy jest w formie niedźwiedzia, Beorn stanowi potężne zagrożenie. 5 w statystyce siły w połączeniu z kartą Ostrych pazurów pozwoli nam niszczyć wrogów całymi grupami, a Wiekowa powłoka sprawi, że możemy przyjąć na siebie nawet najpoważniejsze obrażenia. Gdy uznasz, że nadszedł czas, aby powrócić do ludzkiej formy, po prostu odrzuć kartę Pierwszy Beoring z gry i jak gdyby nigdy nic krocz dalej dzielnie jako człowiek. 

Nawet gdy Beorn nie jest w formie niedźwiedzia, wciąż ma kilka asów w rękawie. Możesz użyć Mowy zwierząt wraz z jego podstawową umiejętnością, aby przeprowadzić zwiad i otrzymać kolejną akcję, by ogłuszyć wroga przy użyciu Przyjaciela pszczół. A gdy go pokonasz, Przyjdzie czas by ponownie przeprowadzić zwiad, dzięki czemu w Twoje ręce może trafić karta Pierwszy Beoring, która pozwoli Ci w odpowiednim momencie znów przemienić się w futrzaka.

Jedność Beorna z dziczą sprawia, że jest doskonałym przewodnikiem, a tak się składa, że jedna z nowych ról w rozszerzeniu Zarzewie wojny, to właśnie Przewodnik! Wskaż wszystkim Drogę przed nami, a następnie skorzystaj z pomocy Psa gończego, aby maksymalnie wykorzystać podstawową umiejętność Beorna. 

Wkrótce omówimy sobie resztę postaci, które pojawiają się w rozszerzeniu Zarzewie wojny. Wyglądajcie kolejnych artykułów! 


Rosnące zagrożenie

Nie ma znaczenia, czy będziesz dla swoich kompanów przewodnikiem, czy obrońcą, Twoja misja w Zarzewiu wojny pozostaje ta sama: obronić królestwa Gondoru i Rohanu przed najazdem wrogich najemników. Fabularnie kampania tego dodatku jest rozciągnięta na ponad rok, a decyzje, które podejmiesz w ciągu czterech pór roku wpłyną na ostateczny wynik. W konkretnych momentach kampanii Ty i Twoi kompani będziecie mieli możliwość podróży pomiędzy dwoma królestwami, a wybór ten będzie miał wpływ na dalsze wydarzenia. Od Was zależy, na obronie którego królestwa się skupicie. A może zdecydujecie się zbierać informacje na temat tajemniczej postaci, która stoi za tymi atakami? 

Zagrożenie ze strony najemników nie może być bagatelizowane. Może się okazać, że będziecie musieli stawić czoła nawet Olifantom.

Podróże po królestwach Gondoru i Rohanu wielokrotnie skonfrontują Was z zastępami wroga, a im dłużej zajmie Wam odkrycie, kto pociąga za sznurki, tym cięższe ataki przyjdzie Wam odeprzeć. Wiosną ciosy ze strony najemników będą nieznaczne, ale im bliżej jesieni, tym większe wyzwanie Was czeka. Z każdą kolejną falą dojdą nowi przeciwnicy, żołnierze, bestie, a nawet Olifanty, które będą zmieniać rytm bitwy poprzez wspieranie się nawzajem dodatkowymi punktami ruchu albo nowymi kartami z talii Nieszczęść - o tym napiszemy dużo więcej już wkrótce. 


Szykując się do bitwy

Gdy wraz ze swoją drużyną będziesz krążyć pomiędzy królestwami, aby obronić je przed nieprzerwanymi zastępami wroga, w cieniu czyhać będzie mistrz manipulacji, który zrobi wszystko, aby osiągnąć swój mroczny sukces. Czy zatrzymasz pożogę? 

Zbuduj drużynę i staw czoła ciemności w nadchodzącym dodatku do Władcy Pierścieni: Podróże przez Śródziemie - Zarzewie wojny będzie miało premierą już w październiku!

Zamów swoją kopię przedpremierowo solo lub w jednym z dostępnym pakietów na rebel.pl, albo w lokalnym sklepie z grami planszowymi już dzisiaj!