Zdrajcy i groza!

Ogłaszamy Odmęty grozy

- nową grę

z uniwersum Arkham!


 

Jest rok 1913, parowiec SS Atlantica od dwóch dni płynie przez Ocean Atlantycki. Pasażerowie są spokojni i z nadzieją myślą o tym, co czeka ich w Bostonie. Żaden z nich nie spodziewa się, że będzie to nietypowa podróż, a spokój wkrótce zostanie zakłócony. Wszystko zaczyna się od pogłosek: o nietypowych snach nawiedzających pasażerów i o dziwnych kształtach, które podążają za statkiem tuż pod taflą wody. Punkt kulminacyjny następuje, gdy w pokładowej kaplicy zostaje znalezione ciało. Nikt nie ma wątpliwości, że odprawiono dziwaczny rytuał, którego centrum były zwłoki. I chociaż ta podróż miała wyglądać jak każda inna, jej finał stoi pod znakiem zapytania i nie wiadomo, czy statek kiedykolwiek dotrze do portu. 

Rebel we współpracy z FFG z radością ogłasza nowy tytuł: Odmęty grozy, grę osadzoną w świecie Arkham Horror! 

Daj się porwać przygodzie, która czeka na Ciebie wśród pasażerów i załogi statku SS Atlantica w tej grze ukrytych tożsamości, intryg i paranoi przeznaczonej dla 3-6 osób. Podczas gdy większość graczy wcieli się w rolę ludzi, którzy będą walczyć o przetrwanie statku, kilku będzie zdrajcami wysłanymi na pokład przez tajemnicze istoty. Ich celem jest zadbanie o to, aby statek nigdy nie dotarł do portu w Bostonie! Przez to, że tożsamość graczy jest ukryta, odkrycie, kto jest przyjacielem, a kto wrogiem, jest kluczowe, aby zwyciężyć w przygodzie, jaką oferują Odmęty grozy!


Zagrożenie z głębi

W odmętach Atlantyku czają się setki okrutnych i przerażających istot z głębin prowadzonych przez Matkę Hydrę oraz Ojca Dagona. Z nieznanych nam powodów upatrzyli sobie ten konkretny statek, Atlanticę, i nasłali na niego swoje sługi. To hybrydy wyglądem przypominające ludzi, których zadaniem jest infiltracja statku, aby w odpowiednim momencie posłać go na dno. W każdej rozgrywce w Odmęty grozy przynajmniej jeden z graczy przyjmie rolę hybrydy, której celem będzie potajemne sabotowanie poczynań innych podróżujących. Przepychanki pomiędzy hybrydami i ludźmi zdecydują o tym, czy statek wyląduje na dnie oceanu, czy szczęśliwie dopłynie do protu. 

Jesteś człowiekiem czy hybrydą? Przyjacielem czy wrogiem? Bohaterem czy... bohaterem potworów? 

Jeżeli okaże się, że jesteś człowiekiem, Twoim zadaniem będzie pozbywanie się istot z głębin, dbanie o Atlanticę, by nie otrzymała zbyt wielu uszkodzeń oraz uważne zarządzanie czterema zasobami statku, które są kluczowe dla powodzenia podróży do Bostonu. Oczywiście wraz z innymi graczami będziesz jednocześnie szukać zdrajcy, który odpowiada za problemy.

Wszyscy gracze, niezależnie od tożsamości, współdzielą zasoby, ale to ludzie będą starali się za wszelką cenę o nie dbać, podczas gdy zdrajcy zrobią wszystko, aby marnotrawić je w subtelny i ciężki do wykrycia sposób. Stwierdzenie, w jakim celu dana osoba zużywa kolejne zasoby jest trudniejsze niż sądzisz, szczególnie gdy musisz brać pod uwagę pojawiające się kryzysy! 

Na koniec swojej tury gracz musi dociągnąć kartę Mitu. Każda z tych kart przedstawia kryzys, z którym cała grupa musi się zmierzyć. Niektóre z nich, jak na przykład Racjonowanie żywności, zmuszą nas do ryzykownego gospodarowania zasobami, podczas gdy inne, jak na przykład Nieszczelny kadłub, przyniosą testy, których niezdanie będzie niosło za sobą negatywne konsekwencje. 

Racjonowanie żywności oraz Nieszczelny kadłub to tylko dwa przykłady z wielu kryzysów, które napotkamy na swojej drodze!

Podczas testu umiejętności każdy z graczy może w tajemnicy dołożyć karty do wspólnej puli. Po tym, jak wszyscy to zrobią (albo spasują), karty są tasowane i odkrywane. Jeśli okaże się, że została zebrana wymagana liczba umiejętności, cała grupa zdaje test. Jeśli jednak w puli znajdą się inne karty, może się okazać, że nie uda się wypełnić zadania z karty Mitu, a graczy czekają nieprzyjemne konsekwencje. Testy umiejętności stanowią więc niebezpieczny obszar, na którym zdrajcy mogą próbować dopuścić się sabotażu, jednocześnie pozostając niewykrytymi. W kolejnych artykułach opowiemy więcej o tym, jak działają testy umiejętności, samych umiejętnościach oraz pozostałych aspektach rozgrywki.


Nowe twarze

Odmęty grozy rozgrywają się w uniwersum Arkham Horror Files, ale wydarzenia w których bierzemy udział rozgrywają się na wiele lat przed fabułą gry planszowej i karcianej Arkham Horror. W związku z tym będziemy mieli do czynienia z całkowicie nową grupą grywalnych postaci – żadnej z nich nie mieliśmy szansy spotkać w innych tytułach! Z czasem poznacie wszystkich bohaterów, ale dziś powitajcie panią kapitan statku SS Atlatica: Keilani Tatupu.

Keilani jest twarda i zaprawiona w morskich wojażach. Będąc pierwszych oficerem na parowcu Fortune, została zmuszona do objęcia dowództwa, gdy tajfun pozbawił życia czterech członków załogi, w tym kapitana. Gdy sztorm minął, kilku ludzi zbuntowało się przeciwko niej. Zostawili ją  i jedenaście lojalnych wobec niej osób w szalupie ratunkowej z niewielkim zapasem jedzenia. Był to ostatni raz, gdy widziano parowiec Fortune. Przez cztery straszliwe tygodnie, w samym środku sezonu burz Keilani zdołała utrzymać wszystkie osoby przy życiu. Jej historia pojawiła się w nagłówkach gazet na całym świecie. 

Podczas miesiąca w szalupie wydarzyła się pewna historia, którą nigdy nie podzieliła się z nikim, nawet z pozostałymi członkami załogi. Gdy wskoczyła do wody za tonącym chłopcem, zobaczyła potworne stworzenie, które ją pochwyciło i ciągnęło w dół. Przez chwilę skrzyżowała swoje spojrzenie z żółtymi, wyłupiastymi oczami, a potem nagle monstrum wypuściło swoją ofiarę. 

Przez lata ani razu nie wspominała tego zdarzenia, aż do ostatniej nocy, gdy żółte ślepia pojawiły się w jej snach. Pozwolił jej żyć, ponieważ go zaskoczyła, czy może dlatego, że w sekrecie – nawet przed samą sobą – jest hybrydą, która czeka na odpowiedni moment aby się przebudzić? 

Każda z grywalnych postaci ma swój własny sekret, co oznacza, że wszyscy są podejrzani. Każda rozgrywka przyniesie nieoczekiwane zwroty akcji, a przede wszystkim momenty grozy. 


Co tkwi w odmętach?

Jak wspomnieliśmy wcześniej, wkrótce podzielimy się z Wami większą liczbą informacji na temat tej fenomenalnej gry. Dziś zostawimy Was z jeszcze jedną! Pewnie już zauważyliście, że styl graficzny Odmętów grozy jest dość nietypowy wśród innych gier z serii Arkham Horror Fiiles. Spójrzcie na piękne rewersy talii i spróbujcie zgadnąć, co kryją z drugiej strony! 

To co, tak naprawdę jesteś przyjacielem ludzkości, czy zdziczałą hybrydą? Poszukaj odpowiedzi w Odmętach grozy, które swoją premierę będą miały już we wrześniu! Już dziś możesz zamówić swoją kopię w przedsprzedaży – na przykład u nas, pod tym linkiem.