Parę słów o 

dodatku TIE/ln do

X-Wing (druga edycja).


„Pozostać w szyku bojowym”
Darth Vader, Gwiezdne Wojny: Nowa nadzieja

Jednym z największych atutów Galaktycznego Imperium jest miażdżąca przewaga liczebna nad Sojuszem Rebeliantów. Pojedyncze rebelianckie myśliwce wprawdzie deklasują nieprzyjacielskie odpowiedniki potencjalną siłą ognia, ale imperialne rezerwy pozwalają zasypać wroga chmarami niedoścignionych statków. Najlepiej demonstrują to niezliczone eskadry myśliwców TIE/ln, które brak osłon i ciężkiego uzbrojenia rekompensują liczebnością oddziałów i zwrotnością.


Zamów dodatki do Star Wars: X-Wing ™ (druga edycja) już dziś
w dobrych sklepach hobbystycznych lub w naszym sklepie online!


Już niedługo będziesz mógł wysłać do bitwy własną eskadrę myśliwców TIE! Dodatek z pierwszej fali zawiera wszystkie elementy potrzebne, aby włączyć statek do gry – kompletną pomalowaną figurkę, tarczę manewrów, 10 kart statku – w tym unikatowych pilotów – 4 karty ulepszeń i żetony.

Zestaw konwertujący pozwoli X-Wingowym weteranom grać swoim szwadronem z pierwszej edycji, a nowi gracze będą mogli zacząć gromadzić swoją kolekcję, wybierając spośród sześciu dodatków I fali dostępnych w sprzedaży wraz z premierą zestawu podstawowego Star Wars X-Wing (druga edycja).

Taktyka roju

Gdy rebelianci ruszają do ataku, muszą liczyć się z nieuchronną potyczką z oddziałem myśliwców TIE/ln, które są częścią podstawowego wyposażenia większości imperialnych baz i okrętów. Eskadry tych statków prezentują potęgę imperium nie gorzej niż okazałe Gwiezdne Niszczyciele czy kultowy hełm Dartha Vadera, mimo że ich główną zaletą nie jest ani ciężkie uzbrojenie, ani czysta potęga.

Pojedynczy TIE/ln, nawet z wyjątkowo uzdolnionym pilotem za sterami, nie stwarza wielkiego zagrożenia – ma jedynie 3 akcje do dyspozycji, niewielką siłę ognia, żadnych tarcz i niezbyt wytrzymały kadłub. Jeden zmasowany atak może w mgnieniu oka zetrzeć taki statek na proch, ale brak wymyślnego oprzyrządowania pozwala wystawić eskadry znacznie liczniejsze niż te złożone z lepiej wyposażonych myśliwców.

Dowódca oddziału składającego się z 6–8 tych maszyn może skupić ogień na statku przeciwnika, pozostawiając go praktycznie bez możliwości obrony. Każdy myśliwiec TIE/ln atakuje dwoma kośćmi i – nawet jeśli nie zada uszkodzeń ani nie zniweluje osłon – może przyczynić się do zwycięstwa. Na przykład zmuszając wrogi statek do wykorzystania żetonu skupienia lub uniku na samym początku fazy walki, zwiększa swoje szanse na trafienia w późniejszym jej etapie. Przy takiej liczbie strzałów wyjście bez szwanku ze starcia z eskadrą myśliwców TIE jest dla oponenta praktycznie niemożliwe.

Te lekkie i wyjątkowo zwrotne statki przyciągają najzuchwalszych pilotów Imperialnej Floty – każdy z pilotów z dodatku prezentuje wyjątkowo ciekawe umiejętności, które mogą przyczynić się do sukcesu w walkach. Na przykład Howlrunner dzięki swoim naturalnym zdolnościom przywódczym doskonale wykorzystuje skłonności TIE/ln do latania w ścisłym szyku, pozwalając wszystkim imperialnym pilotom blisko siebie przerzucić jedną kość podczas wykonywania ataku podstawowego.

Ta wyjątkowo przydatna zdolność może czasem zadecydować o losach bitwy, zwłaszcza gdy w eskadrze są piloci generujący w określonych okolicznościach dodatkowe kości – jak Mithel „Mauler”, który rzuca czterema kośćmi w cel w zasięgu 1. Jeśli Mithelowi nie uda się zlikwidować celu, Gideon Husk dokończy zadanie – dodaje kość, atakując uszkodzone jednostki, więc ma ogromną szansę na zabójczy strzał. „Plaga” Skutu z kolei rzuca dodatkową kością, gdy ma statek przeciwnika w środku strefy, niezależnie od zasięgu.

Dodatkowe kości oczywiście mają wielki wpływ na liczbę zadawanych obrażeń, ale stanowczy piloci wykorzystają wszystkie swoje możliwości, aby zwyciężyć bitwę. Niewielkie rozmiary i zwrotność myśliwca TIE/ln pozwalają wyposażyć go w Zmyłkę, która zmienia rzut obrony na korzyść atakującego, jeśli ten ma na sobie żeton uniku. Zręczny pilot myśliwca robi Zmyłkę, gdy chce skupić na sobie uwagę wroga i go zdekoncentrować – pozwala ona zmienić jeden wynik rzutu obrony z uniku na skupienie, przez co zwiększa szanse na oddanie celnego strzału lub w ostateczności zmusza przeciwnika do wykorzystania posiadanego żetonu skupienia, redukując skutki ewentualnego odwetu.

„Plaga” Skutu ma na sobie żeton uniku, więc używa Zmyłki, aby zmienić jeden z uników Luke’a Skywalkera na skupienie.

Delikatna konstrukcja myśliwców TIE/ln zapewnia wprawdzie niespotykaną zwrotność, ale wymaga też od pilotów szukania najlepszych sposobów na unikanie obrażeń. Efektowna Zmyłka nie jest najlepszym z nich. Aby wzmocnić obronę statków, można wyposażyć maszyny w Urządzenie Maskujące. Dzięki niemu rzuca się dodatkową kością przy obronie, trzeba jednak pamiętać, że to ulepszenie dezaktywuje się po otrzymaniu obrażeń. Można również znaleźć w eskadrze miejsce dla Dela Meeko, który wszystkim przyjaznym statkom w zasięgu 0–2 pozwala przerzucić kość obrony, gdy są atakowane przez uszkodzone jednostki. Dzięki temu imperialne jednostki mają szansę na intensywny lub nawet zabójczy odwetowy atak.

Każdy strateg wie, że nietypowa taktyka może postawić oponenta w trudnej sytuacji. Na pierwszy rzut oka „Wampa” wydaje się być kolejnym pilotem, który po prostu dodaje sobie kość ataku. W dodatku nie wykazuje imponującej inicjatywy, więc jest duże prawdopodobieństwo, że straci ładunek zapewniający mu tę kość, zanim zdąży z niego skorzystać. Nie wygląda może spektakularnie, ale stawia przeciwnika przed niełatwą decyzją – z jednej strony, może osłabić zagrożenie, jakie stwarza Wampa i jego dodatkowa kość, po prostu do niego strzelając, z drugiej jednak, może zdecydować się na wyeliminowanie potężnych pilotów jak Howlrunner, ale pozwolić Wampie na rzut dodatkową kością. Tak czy siak, Wampa nadrabia brak nadzwyczajnych umiejętności pilota, ściągając na siebie uwagę przeciwnika.

Seyn Marana używa swojej zdolności i wydaje jeden wynik trafienia krytycznego, aby Evaan Verlaine otrzymał zakrytą kartę uszkodzenia!

Seyn Marana to jedna z najbardziej przebiegłych pilotów myśliwca TIE/ln we flocie imperialnej – potrafi kompletnie ominąć osłony wrogiego statku i spowodować, że otrzyma zakrytą kartę uszkodzenia, wydając wynik trafienia krytycznego i anulując resztę wyników. Wprawdzie może zadać więcej obrażeń, ale czasem uszkodzenie jednostki jest bardziej opłacalne.

Galaktyczna dominacja

Niewielu rebelianckich pilotów będzie w stanie zapomnieć zatrważający skowyt bliźniaczych silników jonowych myśliwców TIE/ln. Te zwrotne statki, niebezpieczne w pojedynkę, zyskują zabójczą efektywność, latając w licznym oddziale. Zalewaj przeciwnika falami TIE/ln i rozszerzaj wpływy Galaktycznego Imperium, zwyciężając kolejne bitwy w Star Wars X-Wing (druga edycja)!


Zamów swój zestaw Myśliwiec TIE/in do drugiej edycji gry Star Wars X-Wing, który ukaże się w dniu premiery zestawu podstawowego. Szukaj w naszym sklepie online lub w dobrych sklepach hobbystycznych.