Poszukiwania sławy i chwały

na Zewnętrznych Rubieżach


 

„To statek, który doleciał do Kessel w mniej, niż 12 parseków. Prześcignąłem nim statki Imperium. I nie mówię o zwykłych krążownikach ładunkowych, tylko o wielkich statkach koreliańskich. Taki ci wystarczy, staruszku. Jaki ładunek?” – Han Solo, Gwiezdne Wojny: Nowa Nadzieja

Każdy szanujący się szmugler wie, że aby przetrwać w Galaktyce, musi pozostawać w ciągłym ruchu. Skomplikowane stosunki z władzami, patrole różnych frakcji siedzące im na ogonie i poszukiwanie nowych źródeł szybko kończących się kredytów powodują, że szumowiny z Zewnętrznych Rubieży nigdzie nie zagrzewają miejsca zbyt długo. Ciągłe przemieszczanie się po skraju znanego wszechświata sprawia, że stają się rozpoznawalni, a opowieści o ich podróżach zamieniają się w legendy.

Jeśli chcesz stać się jednym z najsławniejszych nikczemników Galaktyki, nie możesz zapuścić korzeni na jednej z planet. Podejrzane zlecenia to tylko początek – w miarę rozwoju twojej kariery okoliczności będą zmuszać cię do podróży z jednego końca Zewnętrznych Rubieży na drugi w poszukiwaniu kredytów i kontaktów. Pamiętaj jednak, że sława ściągnie na ciebie uwagę wielu. Rebelianci, Imperium, Huttowie i Syndykaty chcą chronić swoje interesy, więc patrole coraz częściej przeczesują przestrzeń.

Dziś podpowiemy jak poruszać się po Zewnętrznych Rubieżach, grze o łowcach nagród, najemnikach i przemytnikach, dla 1-4 graczy.


w ciągłym ruchu

Nieważne, czy polujesz na nagrody, zajmujesz się kontrabandą, czy uskuteczniasz inne nielegalne przedsięwzięcia, wykonywanie powierzonych ci zadań zmusza do poruszania się po Galaktyce.

Na początku swojej tury musisz zaplanować swoje kolejne kroki, wybierając z czterech dostępnych opcji: możesz naprawić statek i wyleczyć swoją postać, usuwając wszystkie obrażenia z kart postaci i statku, wykonać misję, aby zapewnić sobie dodatkowe kredyty – czasem będziesz wypasać nerfy, a czasem wyskoczysz na szybką fuchę w roli ochroniarza – możesz też użyć zdolności z karty albo, najczęściej, poruszyć się przez Galaktykę.

Jeśli wybierzesz ruch, przemieszczasz swój statek po mapie maksymalnie o tyle pól, ile wskazuje wartość hipernapędu twojego statku. W miarę ulepszania twojej maszyny wartość hipernapędu może wzrosnąć, znacznie ułatwiając podróże przez Zewnętrzne Rubieże.

Wartość hipernapędu pokazuje, jak daleko możesz się przemieścić jednym ruchem.

Przemierzając mapę Zewnętrznych Rubieży natrafisz na trzy rodzaje pól – punkty nawigacyjne, planety oraz Wir. Na każdym z nich czekają na ciebie i twoją postać różne przygody i spotkania.

Podróżuj przez Galaktykę po szlakach tworzonych przez trzy rodzaje pól.

W dalszej części gry czeka cię interesujące spotkanie zależne od pola, na którym obecnie się znajdujesz. Zakończenie ruchu na jednej z planet może zaowocować nowymi misjami albo nawet spotkaniami z kultowymi postaciami z sagi Gwiezdnych Wojen, podczas gdy zatrzymanie się wśród głuchej ciszy przestrzeni kosmicznej prowadzi do bardziej niespodziewanych spotkań. Możliwe też, że będziesz musiał wykazać się ogromną siłą charakteru w części Zewnętrznych Rubieży, do której zapuszczają się jedynie najodważniejsi piloci – w niebezpiecznym Wirze.

Na końcu tury czeka cię unikatowe spotkanie, zależne od miejsca, w którym się znajdujesz. Te spotkania to znakomita lecz ryzykowna okazja do pozyskania sławy i kredytów.

Możesz błyskawicznie dostarczać nielegalne ładunki i wykonywać szemrane zlecenia w różnych miejscach, od bujnych lasów Naboo aż po jałowe pustynie Tatooine, o ile uda ci się przetrwać spotkania w Zewnętrznych Rubieżach.


imperialne zawiłości

Przemierzając Galaktykę nie możesz rozmyślać jedynie o kolejnych zleceniach i przygodach, gdyż patrole Huttów, Syndykatów, Rebelii i Imperium nie próżnują. Warto zachować czujność i trzymać się poza zasięgiem ich radarów. Oczywiście przyjmowanie od nich zleceń może zapewnić ci pozytywną reputację w danej frakcji, jednak szumowiny i tak powinny unikać statków patrolowych, zwłaszcza w Zewnętrznych Rubieżach.

Każda frakcja reprezentowana jest na planszy przez żeton patrolu. Pokonanie patrolu i zmiecenie go z planszy może przynieść potężny zastrzyk kredytów, jednak zaatakowana frakcja będzie chciała się zemścić wysyłając w pościg za tobą coraz silniejsze oddziały.

Na każdym żetonie patrolu znajdują się symbol frakcji, współczynnik walki oraz nagroda, która przysługuje za pokonanie go.

Jeśli po wykonaniu ruchu wylądujesz na planecie, będziesz mógł kupić różne rzeczy z licznych talii handlu. Taliom przyjrzymy się w późniejszych artykułach, a teraz zaprezentujemy, jak twoje zakupy mogą wpłynąć na patrole.

Gdy zdecydujesz się na zakup karty z talii handlu, musisz odsłonić wierzchnią kartę z tej talii. Jeśli znajduje się na niej symbol ruchu patrolu, któryś z handlarzy najwyraźniej sprzedał informację o twojej lokalizacji – patrol porusza się w twoim kierunku.

Karty handlu mogą zawierać symbol patrolu oraz liczbę wskazującą, o ile pól patrol może się przemieścić.

Jak widać na karcie powyżej, każdy symbol ruchu patrolu wskazuje frakcję, której patrol ruszył w pościg i odległość, o którą może poruszyć się w twoim kierunku. Jeśli cię dogoni, kończąc ruch na twoim polu, a cieszysz się kiepską reputacją w tej frakcji, obsadź wieżyczki i zapnij pasy, bo nic nie uchroni cię przed walką.

Skomplikowane relacje między frakcjami nie zachęcają do robienia z nimi interesów, ale w Zewnętrznych Rubieżach duże ryzyko wiąże się z dużym zyskiem. Być może wplątując się w bezpośrednie starcie z ważną szychą u Huttów jest właśnie tym, czego twój łajdak potrzebuje, aby umocnić swoją pozycję i stać się legendą galaktyki.


stwórz własną legendę

Jeśli masz ambicje zostać żywą legendą galaktyki, nie możesz tkwić w miejscu. Musisz przemierzać Zewnętrzne Rubieże tam i z powrotem, przechytrzać patrole, dostarczać nielegalne ładunki, ścigać uciekinierów i wypełniać inne niebezpieczne misje, aby wsławić swoje imię. Czy jesteś w stanie przetrwać na skraju galaktyki?

Przygotuj się do drogi, ustaw współrzędne i zamów Zewnętrzne Rubieże w przedsprzedaży już dziś!