Witam w kolejnym poradniku malowania Star Wars: Shatterpoint

Na łamach poprzednich artykułów pomalowaliśmy razem sporo modeli z zestawu startowego. Dziś pod pędzel bierzemy najemnika Cada Bane’a z dodatku Garść pełna kredytów

Zanim zaczniemy, kilka uwag:

  • Cały proces przygotowania i malowania, przedstawiony w tym poradniku, został wykonany przy użyciu akcesoriów The Army Painter dostarczonych przez Rebel.pl
  • Poradnik podzielony jest na dwie części. Część podstawowa skupia się na prostych technikach, które umożliwią łatwe malowanie dla początkujących. Część druga to bardziej zaawansowane techniki, podnoszące poziom naszej pracy poprzez nadanie głębi koloru oraz detali.
  • Zdjęcia przedstawiają elementy w dużym zbliżeniu, mocno doświetlone, przez co malowanie może wyglądać na niedokładne. Pamiętajcie, że w rzeczywistości figurki są znacznie mniejsze. ;)

Przygotowanie figurki

Na potrzeby poradnika model został opracowany w sposób opisany na łamach pierwszego artykułu z serii.


CZĘŚĆ PIERWSZA - PODSTAWOWA

Podkład

Zamocowałem figurkę na sztywnym kawałku tektury przy pomocy masy plastycznej Blu-Tack, a następnie nałożyłem podkład The Army Painter: White Matt Primer.

Podstawowe brązy

Cad Bane przyodziany jest głównie w brązy, dlatego malowanie postanowiłem zacząć od nałożenia warstwy Brownish Decay Speedpaint na cały model. Użyłem do tego miękkiego i relatywnie dużego pędzla Wargamer: Regiment Brush.

Następnie, w celu zakamuflowania niedoskonałości oraz przyciemnienia tonu koloru, tym samym pędzlem na całą figurkę nałożyłem drugą warstwę Brownish Decay Speedpaint.

Skóra

Model nie posiada wielu elementów odsłoniętej skóry. Z tego powodu nie przejmowałem się zbytnio tym, że zostanie zamalowana poprzednimi warstwami. Uznałem, że odmalowanie skóry kolorem Matt White będzie znacznie łatwiejsze od próby ominięcia tych elementów w poprzednich krokach. Używając pędzla Wargamer: Character Brush, pomalowałem twarz, oraz palce Cada na biało.

Następnie, oczywiście po wyschnięciu bieli, nałożyłem na skórę kolor Royal Robes Speedpaint.

Czernie

Pistolety, elementy pancerza, rurki, oraz boczne zdobienia kapelusza pomalowałem Grim Black, tworząc w ten sposób solidną bazę do późniejszych rozjaśnień.

Rozjaśnienia czerni

Aby rozjaśnić elementy pancerza, spodnie oraz rurki, końcówką pędzla Wargamer: Character Brush rozmazałem farbę Matt White na suchej palecie. Gdy pozostała na pędzlu farba zaczęła zostawiać częściowo przezroczystą „mgiełkę”, rozniosłem pozostałą farbę po wybranych powierzchniach.

Oczy

Oczy pomalowałem pędzlem Wargamer: Detail Brush, nanosząc jasne kreski Matt White. Następnie nałożyłem niewielką ilość Poppy Red Speedpaint.

Podstawka

Podstawkę pomalowałem korzystając z poradnika zamieszczonego w pierwszym artykule z serii.

Na tym etapie figurkę można uznać za ukończoną, zabezpieczyć matowym lakierem i grać, lub… dopieścić model, nadając mu więcej charakteru. 


CZĘŚĆ DRUGA - ZAAWANSOWANA

Zaawansowane rozjaśnienia czerni

Używając pędzla Wargamer: Character Brush naniosłem linie Mummy Robes na ostre krawędzie pistoletów i pancerza. Na spodnie oraz rurki, a także w wybranych punktach broni i pancerza, delikatnie naniosłem pojedyncze kropki farby, tworząc tzw. punkty skupienia. Ich celem jest ściągnięcie wzroku, a przez to pogłębienie kontrastu danego elementu. 

Rozjaśnienia brązów

Proces powtórzyłem dla koloru brązowego. Jasna barwa Mummy Robes znakomicie sprawdza się do cieniowania kolorów szarych i czerni, natomiast do cieniowania brązu wybrałem cieplejszy kolor Elven Flesh. Miejscowo, na dużych płaskich powierzchniach, nałożyłem kropki masowo metodą niechlujnego Stipplingu.

WSKAZÓWKA: Kropkowanie (Stippling) to technika nakładania farby za pomocą wielu delikatnych muśnięć pędzla. Zwykle robi się to czubkami płaskich pędzli, ale w tym przypadku użyłem rozwichrzonej końcówki pędzla Wargamer: Character Brush i nałożyłem farbę jego krawędzią, pozostawiając małe kropki koloru. Poniższe zdjęcia dobrze prezentują ten efekt.

Nasycanie brązów

W celu konsolidacji brązów nałożyłem warstwę Flesh Wash Ink. Starałem się nie zalać powierzchni, a jedynie glazurować półprzezroczystą warstwą, w efekcie nasycając wyraźne, jasne krawędzie i wcześniej namalowane punkty. 

Zróżnicowanie brązów

Pudełkowe malowanie przedstawia niektóre elementy ubioru Cada w ciemniejszej, bardziej czerwonej wersji brązu. Stosując Wargamer: Character Brush, nałożyłem kilka linii i kropek Mummy Robes na krawędzie sakwy, paska, oraz czubki butów. 

Następnie nałożyłem na nie delikatnie rozwodniony Dusk Red Speedpaint, co nadało elementom charakterystyczne czerwone zabarwienie. 

Zabezpieczenie warstw

Finalnie zabezpieczyłem model lakierem Anti Shine Matt Varnish w sprayu, tym samym kończąc proces malowania.

Mam nadzieję, że podobał Ci się ten poradnik. Kolejny artykuł już wkrótce…


Autor tekstu: Maciej, Scarhandpainting.com