Nadciąga Zderzenie Światów!

Zapowiedź nowych zestawów

do KeyForge


 

“Gwiezdny Sojusz z radością przyjmie w swe szeregi najlepszych i najzdolniejszych przedstawicieli każdego świata.”

Niedługo minie rok, od kiedy KeyForge, prawdziwa innowacja wśród gier karcianych, została zaprezentowana światu, dając każdemu możliwość osiągnięcia mistrzostwa dzięki wyjątkowej mechanice unikalnych talii. Pomysłowy projekt Richarda Garfielda pozwolił graczom wcielić się w potężnych Archontów, z których każdy pragnie wykazać się sprytem i siłą woli, prowadząc do walki swoją drużynę. W każdej drużynie są przedstawiciele trzech z wielu niezwykłych domów Tygla – zachwycającej różnorodnością planety. Zwycięstwo otwiera drogę do wiedzy i potęgi, pozwala osiągnąć wielkość i śmiało przyjmować kolejne wyzwania.

Zew Archontów i Czas wstąpienia pokazały graczom siedem nietuzinkowych domów, ich kluczowe cechy, styl gry i sposoby na tworzenie wyjątkowych zależności pomiędzy nimi wewnątrz unikalnych talii. I kiedy myśleliśmy, że wszystko już wiemy, łebscy Architekci w swym niepojętym sprycie postanowili dorzucić do Tygla coś więcej. Na polach bitwy powitamy dwa nowe domy, a świat już nigdy nie będzie taki sam.


ZJuż dziś zamów w przedsprzedaży swój zestaw KeyForge: Zderzenie Światów.
Premiera: ostatni kwartał 2019.


Z dumą i ekscytacją prezentujemy zupełnie nowe zestawy KeyForge: Zderzenie Światów dostępne w przedsprzedaży już dziś!

  • KeyForge: Zderzenie Światów Pakiet Startowy 
  • KeyForge: Zderzenie Światów Talia Archonta 
  • KeyForge: Zderzenie Światów Talia Archonta Deluxe 
  • KeyForge: Zderzenie Światów Pakiet Premium

Niezbadane lądy

Talie Zderzenia Światów pozwolą Ci zbadać nieodkrytą stronę Tygla. Tak jak poprzednio, talie Zderzenia Światów są kompatybilne z Zewem Archontów i Czasem Wstąpienia, nie jest to ani nowa edycja, ani zależny dodatek. Nie trzeba posiadać żadnych elementów z wcześniejszych serii, aby cieszyć się rozgrywką dowolnymi taliami Zderzenia Światów, a jednocześnie nic nie stoi na przeszkodzie, aby grać nimi przeciwko taliom z Zewu Archontów i Czasu Wstąpienia, gdyż wszystkie mają ze sobą szanse w potyczce. Nie trzeba zatem wymieniać swojej szczęśliwej, zwycięskiej talii na talię z nowej odsłony, ale najserdeczniej zapraszamy do poszukiwania nowych przygód i odkrywania nieprzemierzonych zakamarków Tygla. Wśród 405 kart znalazło się oczywiście miejsce dla znakomitych wojowników z poprzednich zestawów, jednak najbardziej interesującym kąskiem są dwa całkiem nowe domy.

Mimo że w Zderzeniu Światów nie spotkamy domu Mars ani Sanctum, nie trzeba się obawiać, że znikną z gry na dobre – we wrzącym od ciągłych zmian świecie Tygla ciężko o stałość, więc ulubione domy wielu graczy mają szansę na powrót w wielkim stylu w przyszłych seriach. Na razie pustkę po nich będą się starać wypełnić przedstawiciele Gwiezdnego Sojuszu oraz Rzymozaury.

Licząca miliony lat Republika jest prawdopodobnie najstarszą zorganizowaną strukturą państwową na Tyglu. Choć jej dzieje są pełne wzlotów i upadków, przetrwała i powiększyła swoje terytorium. Teraz miasta-państwa Republiki żyją w zgodzie z innymi narodami Tygla, co świetnie pokazuje, jak wiele mogą osiągnąć „pomniejsze istoty”. Niektórzy uważają, że obecnie Republika podupada, inni twierdzą, że po prostu powściągnęła swoją ekspansjonistyczną naturę.

Plemiona Republiki pochodzą od dinozaurów żyjących na Tyglu około sześćdziesiąt pięć milionów lat temu. Choć istnieją znaczne różnice zarówno między plemionami, jak i między członkami poszczególnych plemion, to Rzymozaury postrzegane są przez inne inteligentne istoty zamieszkujące Tygiel jako duże i silne stworzenia. Nawet giganci z Brobnaru nie są skłonni rzucać im bez zastanowienia wyzwania do walki! Jednak tężyzna fizyczna nie jest głównym powodem do dumy. Rzymozaury szczycą się tym, że to właśnie w ich Republice wykształciły się najznakomitsze umysły jak Filozofozaur (Zderzenie Światów, 207), a starożytna technologia rozwinęła się przez wieki do tak zaawansowanego poziomu, że niższe cywilizacje biorą ją za magię.

Zupełnym przeciwieństwem antycznego imperium jaszczurów jest niedawno przybyła z innego zakątka wszechświata frakcja Gwiezdnego Sojuszu. W trakcie misji badawczej załoga USS Quantum musiała lądować awaryjnie na Tyglu z powodu anomalii pola energetycznego. Starając się przetrwać w nowym świecie, naukowcy, odkrywcy i mały kontyngent wojskowy Gwiezdnego Sojuszu kontynuują misję i śmiało zmierzają tam, gdzie nie dotarł jeszcze żaden mężczyzna, żadna kobieta, żadna istota bezpłciowa ani istota o jakimkolwiek innym statusie płciowym!

Od wielu lat Gwiezdny Sojusz bada galaktykę i włącza dziesiątki systemów gwiezdnych do pokojowej demokratycznej federacji. Od czasu awaryjnego lądowania rozbitkowie zbudowali małe miasto, w którym wielojęzykowa, różnogatunkowa społeczność pochodząca z tuzinów systemów zdołała przetrwać przeciwności. Załoga dysponuje zaawansowanymi technologicznie komputerami, skafandrami, pojazdami, robotami, plecakami odrzutowymi, bronią energetyczną i wszechobecnymi modułami nadgarstkowymi, które każdemu członkowi załogi zapewniają łączność z centralnym komputerem Quantum. Ponad to pani Kapitan Val Jerycho (Zderzenie Światów, 326) i jej załoga z otwartymi ramionami przyjmują pomoc „miejscowych przewodników”, gdy wyruszają na odkrywanie tajemnic wszechświata!


Niebywałe możliwości

Poza dwoma nowymi fascynującymi domami Zderzenie Światów kontynuuje rozwój uniwersum KeyForge, oferując nowe mechaniki zwiększające różnorodność i zależności między kartami. Pierwszą z nowych opcji jest osłonięcie - kiedy stworzenie zostaje osłonięte, np. dzięki ulepszeniu Pole siłowe (Zderzenie Światów, 310) lub umiejętności innych stworzeń jak Pierzasta szamanka (Zderzenie Światów, 383), umieszcza się na nim żeton osłonięcia. Jeśli miałoby otrzymać obrażenia lub opuścić grę, zamiast tego usuwa się żeton osłonięcia, dzięki czemu stworzenie pozostaje w grze. Każde stworzenie może mieć na sobie tylko jeden żeton osłonięcia naraz, co umożliwia przeciwnikowi przypuszczenie kolejnego ataku na to stworzenie, ale ta dodatkowa ochrona może pomóc w przechyleniu szali zwycięstwa na twoją stronę.

Zgodnie z ideą zachowywania równowagi we wszechświecie Zderzenie Światów balansuje defensywną taktykę osłonięcia mechaniką rozjuszenia, którą również zaznacza się odpowiednim żetonem na karcie. Rozjuszone stworzenie musi walczyć, jeśli ma taką możliwość, a gdy już zakończy walkę, żeton rozjuszenia jest z niego usuwany. Ze względu na styl gry różne domy wykorzystuję tę mechanikę w różny sposób. Cienie, używając np. Irytującego ciosu (Zderzenie Światów, 245), będą rozjuszać stworzenia przeciwnika, aby powstrzymać je przed zbieraniem i wykonywaniem akcji, a z kolei Brobnar, aby wzmocnić swoich wojowników, wykorzysta cenne artefatkty jak Kostur Gniewu (Zderzenie Światów, 10).

Pierwszy oficer Frane jest osłonięta, Łowczyni żarłaków rozjuszona, and Legat Raptor awansowany!

Walki są nieodzowną częścią gry, ale najważniejsze jest w niej przecież zbieranie aemberu. Zderzenie Światów zaprezentuje nowy sposób na pozyskiwanie tego cennego materiału przez awansowanie stworzeń. Awansowane stworzenie staje się łakomym celem, ponieważ kładzie się na nim 1 Æmber z zasobów. Tak jak w przypadku przejętych Æmberów, gdy karta stworzenia opuści grę, cenny zasób trafi do puli przeciwnika. Takie zagranie może się wydać dość bezsensowne, jednak stworzenia z tą zdolnością, jak Nibystrażnik (Zderzenie Światów, 206), często kompensują takie ryzykowne posunięcia ciekawymi możliwościami. Tylko Ty możesz zadecydować, czy gra jest warta świeczki.

Poza nowymi mechanikami i domami Zderzenie Światów wprowadza coś, czego nawet zdumiewający świat Tygla jeszcze nie widział, udowadniając, że wszystko co może się wydarzyć, wydarzy się na pewno. Niezbadana energia Æmberów przepływa przez planetę, powodując, że przebłyski możliwych przyszłości przebijają się do teraźniejszości. Te niezwykle rzadkie zjawiska znane jako Anomalie mogą się pojawić we wszystkich domach. Jednym z przykładów jest Ponury Żniwiarz (Zderzenie Światów, A07), który podczas zbierania przeprowadza czystki zarówno w przyjaznych jak i we wrogich oddziałach, anihilując stworzenia bez względu na lojalność wobec domu czy Archonta. Ponadto, jeśli twoja drużyna została zdziesiątkowana i nawiedzają cię polegli, Robotyczny Upiór może wejść do gry przygotowany. Jak sama nazwa wskazuje, nikt nie jest w stanie przewidzieć, gdzie i kiedy Anomalie wystąpią, możesz jedynie zaakceptować nieskończony potencjał i nieprzerwanie rozwijać swą wiedzę o tym, co może się wydarzyć w nieprzewidywalnym świecie Tygla.


Wybierz swoje kowadło

KeyForge: Zderzenie Światów wprowadza nie tylko nowe domy, mechaniki i igra z czasem, ale umożliwia również nowe sposoby na dołączenie do gry. Poza tradycyjnymi pojedynczymi Taliami Archontów będą dostępne również Pakiety Startowe dla dwóch graczy, zapewniające wszystkie elementy niezbędne do rozpoczęcia przygody w świecie Tygla lub rozwinięcie posiadanej kolekcji – dwie talie Archontów, streszczenie zasad, dwie papierowe maty oraz żetony kluczy, Aemberów, stanów, obrażeń i licznik łańcuchów.

Zawartość pudełka KeyForge: Zderzenie Światów

Jeśli jednak chcesz rozpocząć eksplorowanie Tygla w pojedynkę z garścią oryginalnych żetonów lub jedynie odrobinkę powiększyć swoją kolekcję, specjalnie dla Ciebie wprowadzamy taką możliwość – Talię Archonta Premium. To idealne rozwiązanie dla kogoś, kto chce rozpocząć przygodę w świecie Tygla lub rozwinąć posiadaną kolekcję. Zestaw zawiera jedną talię archonta, streszczenie zasad, licznik łańcuchów, oraz klucze i inne niezbędne żetony w liczbie niezbędnej dla jednego gracza.

Zawartość pudełka KeyForge: Zderzenie Światów - Talia deluxe

Dla osób lubiących elegancję, porządek i atrakcyjne gadżety mamy wyjątkowy zestaw, który nie tylko pozwoli cieszyć się rozgrywką bez martwienia się o bezładnie upchnięte żetony, ale zabezpieczy karty przed uszkodzeniami i wymieszaniem talii. W zestawie KeyForge: Zderzenie Światów Pakiet Premium znajdują się dwie talie archontów, pięć pudełek mieszczących zakoszulkowane talie, obrotowy licznik łańcuchów i arkusz naklejek, który pozwoli Ci w pełni spersonalizować swoje pudełka i rzucić się w wir akcji w pięknym stylu.

Zawartość pudełka KeyForge: Zderzenie Światów - Pakiet premium

Zdecyduj się na którąś (lub wszystkie) z dostępnych opcji i przygotuj się przyjęcie kolejnej odsłony pełnego niesamowitości świata Tygla, która pojawi się na rynku w ostatnim kwartale tego roku. W miarę rozwoju gry KeyForge rozwijać się będzie również serwis Master Vault na KeyForgeGame.com, gdzie można rejestrować swoje talie i zapisywać ich osiągnięcia zarówno w zwykłych rozgrywkach jak i na turniejach, śledzić nie tylko swoje postępy, ale także rozwój Archontów z całego świata i być na bieżąco z różnymi wydarzeniami, turniejami i spotkaniami organizowanymi w ramach Organized Play. Warto zaglądać do swej krypty, aby nie wypaść z obiegu, włączyć się do lokalnej KeyForgowej społeczności i samemu przekonać się, jakie niespodzianki szykują Architekci.


Nieskończony kosmos

Już niebawem nad Tyglem wstanie nowy świt i nic nie będzie takie jak dawniej. Czy zdążysz się przygotować na nowe wyzwania? Czy nie przerażą Cię nowo odkryte zakamarki tej niemożliwej planety? Nawiązuj nowe przyjaźnie, szukaj nowych sojuszników i gotuj się na ponowne przejęcie Tygla, kiedy nadejdzie Zderzenie Światów.

Zamów w przedsprzedaży już dziś!