Czas na

Myśliwiec gwiezdny

ARC-170!


 

“Daj spokój, czy cię kiedyś zawiodłem?” – dowódca klonów Cody, Zemsta Sithów

Konfederacja Niezależnych Systemów, potocznie nazywana Separatystami, jest najbardziej niebezpiecznym stronnictwem politycznym i wojskowym, jakie dotąd pojawiło się w Galaktyce. Oficjalnie pod przywództwem hrabiego Dooku oraz Generała Grievousa, tak naprawdę jest narzędziem w rękach Dartha Sidiousa, który za wszelką cenę dąży do obalenia Republiki Galaktycznej oraz unicestwienia zakonu Jedi. Konflikt ten przejdzie do historii jako wojny klonów, ale póki co pochłania wiele ofiar, a szeregi rycerzy Jedi ciągle topnieją. Już teraz są zdziesiątkowani, a ma być ich jeszcze mniej. Pokonując międzygwiezdne przestrzenie w swoich niewielkich Delta-7 Aethersprite, Jedi mogą na szczęście liczyć na wsparcie ze strony żołnierzy i pilotów z armii klonów. To właśnie oni są ostatnią linią obrony przed brutalnymi atakami Separatystów. Razem z Jedi stanowią Wielką Armię Republiki, na której to potrzeby produkowany jest bardzo popularny wśród klonów V-19 Torrent. Ten bojowo-eskortowy myśliwiec kusi swoją wielozadaniową naturą, jednak nie wszyscy chcą latać zwrotnym, acz pozbawionym osłon statkiem. Dziś coś dla tych, którzy wolą cięższy kaliber.


Zamów dodatki do Star Wars: X-Wing ™ (druga edycja)
już dziś w dobrych sklepach hobbystycznych lub w naszym sklepie online!


Kim jest dzisiejszy bohater? Chodzi o bardzo charakterystyczny, ciężki myśliwiec pełniący również funkcję bombowca, czyli ARC-170. Wyposażony w ciężką artylerię, dziobowe i rufowe działo laserowe ARC-170 posiada również gniazdo na droida astromechanicznego, który wspiera pilota w nawigacji. Eskadry złożone z mocarnych ARC-170 o dużej sile rażenia stanowią niezawodne wsparcie floty Republiki. Szczególnie przydają się w trudnych misjach przeciwko większym jednostkom wroga. Likwidacja krążowników nieprzyjaciela to specjalność ARC-170, choć w sumie dostarczają one ogromny zastrzyk nowej energii wszędzie, gdzie się pojawią. Zobaczcie sami do czego zdolny jest Myśliwiec gwiezdny ARC-170 z najnowszego dodatku!

W zestawie znajdziecie wszystkie niezbędne elementy, aby dodać najważniejszy, ciężki myśliwiec Republiki do waszej eskadry. Począwszy od gotowej, pięknie pomalowanej figurki ARC-170, przez 6 kart pilotów z armii klonów, a kończąc na 14 kartach rozwinięć – oto pełny garnitur możliwości, jakie daje wam ten zestaw. Zdolności specjalne pilotów w połączeniu z dodatkowym personelem, wsparciem astromechów oraz siłą ogniową dział laserowych pozwolą wam zmodyfikować ARC-170 wedle waszych upodobań. Przyjrzyjcie się z nami zawartości zestawu dodatkowego Myśliwiec gwiezdny ARC-170!


Myśliwiec ARC znaczy Aggressive ReConaissance

Z myśliwcami jest zwykle tak, jak z większością sprzętu – starsze modele ustępują miejsca nowszym. Zadziwiający jest jednak fakt, iż ARC-170 zdaje się być wyjątkiem od tej reguły. Czas się go zupełnie nie ima. Miejsce dla ARC-170 znajdzie się zarówno w szeregach armii walczącej w czasie wojen klonów, jak i w trakcie Galaktycznej wojny domowej. Nie posiadający zbyt wielu myśliwców Sojusz dla Przywrócenia Republiki będzie często posyłał do walki doposażone względem wcześniejszych wersji ARC-170. Republika Galaktyczna natomiast docenia ich siłę ogniową, która jest mile widzianą alternatywą do lekkich myśliwców, wykorzystywanych do tej pory. W mniej zwrotnych, ale za to dużo potężniejszych ARC-170, piloci z armii klonów są wreszcie w stanie przedostać się przez morze zalewających ich maszyn Separatystów!

Porządnie opancerzony ARC-170 daje wam wprawdzie liczne możliwości przeprowadzenia ataku, ale równie dobrze możecie wykorzystać go do wzmocnienia obrony eskadry. Skupiając wokół niego całą defensywę zapewnicie ogień osłonowy innym maszynom z waszej ekipy. Kojarzycie Szajbusa ze wcześniejszych artykułów? Jeśli zasiądzie on za sterami ARC-170 zamiast V-19 Torrenta, zapewniamy was, że nic nie straci na swej sile przebicia. Z właściwym sobie impetem wykonuje on pełne czerwone manewry, czy czerwone akcje. To właśnie z nimi związana jest jego zdolność specjalna. Jeśli bowiem po ich zakończeniu wróg znajduje się w jego środku strefy, Szajbus może go namierzyć.

Szajbus właśnie wykonał Koiogran o prędkości 4. Namierza Generała Grievousa znajdującego się teraz w jego środku strefy, a następnie otrzymuje żeton obliczeń dzięki zdolności R4-P44!

Jak być może pamiętacie, Szajbus zawsze chętnie pakuje się w sam środek bitwy i odpala co tam Bozia w ładowni dała. Jego ataki to zazwyczaj bardzo potężne uderzenia, bez względu na maszynę, jaką ma akurat do dyspozycji. Z jednego z poprzednich artykułów, możecie już kojarzyć, na co stać tego pilota. Jednak w przypadku ARC-170, gniazdo na droida astromechanicznego sprawia, że Szajbus zyskuje możliwości, o których nie mogło być mowy w przypadku V-19 Torrenta. Jak widzicie na powyższej grafice, Szajbus korzysta ze zdolności R4-P44, która idealnie odpowiada jego potrzebom. Jeśli Szajbus właśnie zakończył czerwony manewr i ma wrogą jednostkę w swoim środku strefy, R4-P44 bez zbędnej zwłoki podejmuje szereg niezbędnych działań, zdobywając dla Szajbusa żeton obliczeń. Położenie Szajbusa jest niezwykle sprzyjające, ponieważ dzięki swojej zdolności otrzymuje on możliwość namierzenia wrogiej jednostki ze swojego środka strefy. Wszystko więc wskazuje na to, że podczas kolejnego ataku Szajbus zetrze nieprzyjaciela na proch!

Aż się prosi, aby Szajbus stał się główną częścią składową ofensywnej siły waszej eskadry. Jednak pamiętajcie, że każdy ARC-170 kryje w sobie również ogromny potencjał defensywny, który może uratować życie niejednej przyjaznej jednostce. Weźmy na przykład takiego Kosę. Jego zdolność może i nie jest aż tak wypasiona, jak umiejętność Szajbusa, ale z pewnością też daje radę. Kosa wykonuje kawał dobrej roboty w osłanianiu flankujących go towarzyszy z eskadry. Za punkt honoru bierze sobie namierzenie wroga atakującego przyjazny statek znajdujący się w jednej z bocznych stref Kosy. Kolejny przykład wsparcia, jakiego udzielić może ARC-170, reprezentuje swoją postawą Cwaniak. Jego zdolność obejmuje ten sam obszar, co w przypadku Kosy. Znów bowiem chodzi o przyjazne statki w bocznej strefie w zasięgu 1-2. Cwaniak podaje pomocną dłoń swoim ziomkom w czasie, kiedy wykonują oni atak podstawowy. W obecności Cwaniaka mogą oni przerzucić jedną ze swoich kości ataku. Miodzio!

Brak specjalnej zdolności, wcale nie oznacza, że pilot armii klonów nie może przysłużyć się całej eskadrze. Wręcz przeciwnie. W dodatku Myśliwiec gwiezdny ARC-170 znajdziecie dwóch pilotów generycznych, którzy może nie są takimi celebrytami, jak Cwaniak czy Szajbus, ale też mają coś do zaoferowania. Weteran Siódmej Eskadry czy Pilot 104. Batalionu są w pełni Oddani swoim kompanom, szczególnie jeśli mają do czynienia ze statkami limitowanymi. Generyczni bez gadania są wtedy w stanie przyjąć żeton przeciążenia, aby najznamienitsi piloci z eskadry w czasie obrony mieli większe możliwości przechytrzenia przeciwnika i przerzucenia jednego ze swoich pustych wyników. ARC-170 wyposażony w to rozwiniecie ze swoim kadłubem o wartości 6 oraz 3 osłonami, może naprawdę długo utrzymać się w walce, a tym samym wspierać eskadrę do ostatniej kropli paliwa.

Takie przystosowanie ARC-170 czyni go również doskonałym myśliwcem dalekiego zasięgu, który służy w czasie wojny do przewożenia wysokich rangą urzędników Republiki. W zależności od specjalizacji danej osoby, transportowani dygnitarze i żołnierze zawsze służą swoimi zdolnościami. Czasem pomogą przy nawigacji, czasem przy drobnych naprawach statku. Wyjątkiem jest Kanclerz Palpatine, którego ambicje i możliwości są dużo większe. Jeśli znajdzie się on na pokładzie ARC-170, zmienia on tę jednostkę w istne centrum dowodzenia. Po zakończonej obronie, jeśli atakujący jest w zasięgu 0-2, „Palpi” chętnie urządza demonstrację sił i wydaje 1 żeton Mocy. Atakujący otrzymuje wtedy żeton stresu. Jeśli załoga ARC-170 po takich wyczynach Kanclerza, nie poczuje się wystarczająco zmotywowana, Palpatine ma inny sposób, aby poderwać ich do walki. Może ujawnić swoją prawdziwą twarz jako Darth Sidious i po wykonaniu fioletowej akcji koordynacji, przydziela on koordynowanej jednostce żetonu stresu. Dzięki temu, statek ten może odzyskać żeton Mocy lub otrzymać żeton skupienia.

Niezwykle wytrzymały kadłub nie jest jedyną cechą charakterystyczną ARC-170. Poznacie go również po rufowych działach laserowych, których istnienie jest jasnym przekazem dla wroga: lepiej trzymaj się z daleka! Wilczur jest znanym specjalistą od wyprowadzania ataków z tylnego działa. Jest on szczęśliwym posiadaczem jednego ładunku o bardzo szerokim zastosowaniu. Ładunek ten Wilczur może wydać w czasie przeprowadzana ataku podstawowego w przedniej strefie, aby przerzucić 1 kość ataku. Za chwilę jednak Wilczur zmienia front i przeprowadzając atak podstawowy w swojej tylnej strefie, może odzyskać wydany wcześniej ładunek, aby rzucać 1 dodatkową kością ataku. Ale to nie koniec losów tego sławetnego ładunku! Jeśli na pokład ARC-170 oprócz Wilczura zaciągniecie Doświadczonego Tylnego Strzelca, to operację wydania i odzyskania ładunku będziecie mogli przeprowadzić w czasie jednej aktywacji. Strzelec umożliwia bowiem przeprowadzenie dodatkowego ataku w tylnej strefie, jeśli Wilczur wykonał już atak w przedniej!

Precyzyjny Łowca znajduje się w tylnej strefie Wilczura. Wilczur atakuje Łowcę i odzyskuje swój ładunek. Pilot 104. Batalionu również ma Precyzyjnego w swojej strefie rażenia, a dzięki wsparciu Strzelca Siódmej Floty umożliwia Wilczurowi rzut jedną dodatkową kością. Wilczur rzuca więc w sumie czterema kośćmi ataku!

Jak więc widać, zatrudnienie Doświadczonego Tylnego Strzelca to czysty zysk. Nie myślcie jednak, że to jedyny kandydat na stanowisko strzelca jednostki ARC-170. Może nim zostać również Dowódca Klonów Cody. Sama jego obecność stresuje wroga, nawet jeśli ataki Cody’ego są chybione. Jeśli bowiem w czasie jego ataku, 1 lub więcej wyników uszkodzeń (zarówno krytycznych jaki i zwykłych) zostało zneutralizowanych, obrońca otrzymuje 1 żeton przeciążenia. Żeton ten czyni go dużo łatwiejszym celem ataku w kolejnej rundzie!

Czy wyłapaliście to, że Strzelec Siódmej Floty rzuca się do pomocy przyjaznej jednostce wykonującej atak podstawowy, jeśli tylko obrońca jest w jego strefie rażenia? On również chętnie obejmie stanowisko strzelca na pokładzie ARC-170. Dzięki Strzelcowi Siódmej Floty atakujący rzuca jedną dodatkową kością, ale więcej niż czterema kośćmi w sumie. Strzelec chętnie udziela swojego działa i wręcz idealnie dopasowuje się do potrzeb i możliwości Wilczura. Strzelec stwarza Wilczurowi wspaniałe warunki ataku w tylnej strefie, a prawdopodobieństwo, że Wilczur będzie rzucał 4 kośćmi jest ogromne. Jak więc widzicie ARC-170 jest myśliwcem wręcz stworzonym do tego, aby modyfikować jego wyposażenie i dowolnie dobierać obsługujący go personel. Możecie przebierać wśród rozwinięć związanych, lub nie, z Republiką, ale jedno jest pewne – to od was zależy, jaką rolę odegra ten ciężki myśliwiec w waszej x-wingowej eskadrze!


silny i wytrzymały

Teraz losy Republiki są w rękach pilotów z armii klonów. Mężnie stawiają oni opór wszelkim przejawom reżimu Separatystów, którzy uciskają Galaktykę. Jednak mając do dyspozycji ARC-170, klony mogą być pewne, że prędzej czy później położą kres krzywdzie i niesprawiedliwości. Zestaw dodatkowy Myśliwiec gwiezdny ARC-170 ukaże się w raz z innymi dodatkami III fali w pierwszym kwartale 2019. Na Rebel.pl możecie już go zamówić w przedsprzedaży, zapraszamy!