Witajcie, agenci T.I.M.E!

Jak wiecie, podróże w czasie stanowią integralną część naszej rzeczywistości. Wpłynęły na całą ludzkość. Jednak technologii, dzięki której możemy przenieść się w dowolny moment historii naszego świata i do alternatywnych rzeczywistości, trzeba używać z rozwagą. Linia czasu się osłabiła i szczelina czasowa mogłaby doprowadzić do zniszczenia naszej rzeczywistości i wymarcia ludzkości jako gatunku. Wasze misje z ramienia Agencji T.I.M.E mają na celu walkę z ciemnością i ciągłe przestawianie zegara, by nigdy nie wybiła wieczna północ.

Poruszaliście się już po linii czasu, przemieszczaliście w czasie i przestrzeni, zanurzyliście w historii różnych światów. Byliście w zakładach psychiatrycznych i fantastycznych krainach alternatywnych rzeczywistości. Przechadzaliście się po brzegach Nilu w czasach świetności starożytnego Egiptu i odkryliście przerażające tajemnice. Ostatnio pojawiliście się na pokładzie uwięzionego w antarktycznej lodowej pułapce statku Endurance.

Z każdą misją dowiadywaliście się coraz więcej o naszej agencji i o zagrożeniach, z którymi przychodzi się nam mierzyć. Wasza pomoc była nieoceniona, ale nie jesteśmy tu, by wspominać przeszłość. Pora na odprawę przed kolejną misją.



Zapewne pamiętacie z Waszych pierwszych misji, że nie wolno nic zabierać z czasów i miejsc, które odwiedzacie. W większości przypadków to prawda. Ale nasze misje stają się bardziej desperackie i krytyczne niż do tej pory. I oznacza to, że podejmujemy próby, na które wcześniej nigdy byśmy się nie zdecydowali. Podczas Waszej kolejnej misji, której kryptonim to Światło wiary, zostaniecie wysłani do XV-wiecznej Hiszpanii pod koniec trwającej od wielu stuleci rekonkwisty, czyli wojen o władzę nad Półwyspem Iberyjskim pomiędzy chrześcijanami a Maurami. Wasi nosiciele są członkami delegacji, której zadaniem jest towarzyszyć Michelowi d’Ailly’emu, legatowi papieża Marcina V. Będziecie uczestniczyć w tajemnym spotkaniu chrześcijańskich zakonów rycerskich, ale Waszym prawdziwym celem jest odnalezienie dziwnego kamienia, który zwrócił na siebie uwagę zarówno Chrześcijan, jak i Maurów. Macie znaleźć i odzyskać ten kamień, a następnie przetransportować go do Agencji T.I.M.E, nim ktoś inny go zabezpieczy.

Misja może nie wydawać się nadzwyczajna, ale wstępna analiza sugeruje obecność sił nadprzyrodzonych i to takich, z którymi nie spotkaliście się nigdy wcześniej. Bardziej podstępnych i subtelnych. Podczas tej misji wiara (bądź bezbożność) Waszych nosicieli zostanie poddana próbie. Chęć apostazji może być wielka, a sam akt może nawet zapewnić Wam momentami pewne korzyści, ale musicie uważnie oceniać fizyczne i duchowe konsekwencje każdego czynu. To chyba jasne, że nikt nie uwierzy w Wasze chrześcijaństwo, jeśli każda podjęta przez Was akcja będzie heretycka. Doszły nas słuchy, że nie będziecie sami w terenie. Wrodzy agenci są coraz odważniejsi i, jeśli przyciągniecie ich uwagę, nawet nie zadrga im powieka, gdy będą Was wyrzynać. Przede wszystkim zachowajcie dyskrecję i nie dajcie się zdemaskować. Pod żadnym pozorem.

Na koniec wspomnę jeszcze, że podczas Waszych skoków będziemy testować nową procedurę transferu. Wszystko powinno zadziałać, ale zdarzało się nam momentami tracić połączenie z naszymi ludźmi w terenie. Ale jesteście już doświadczonymi agentami. Pamiętajcie, czego nauczyliście się na szkoleniu, i o zachowaniu lojalności wobec Agencji.

Przygotujcie się do transferu!



Próba wiary

Skoro zapoznaliście się już z wprowadzeniem do misji, chciałbym abyście przyjrzeli się jeszcze... ekhem... specjalnym okolicznościom przygody. Rozpoczynamy testy najnowszej procedury przeniesienia. To dzięki niej podczas pierwszej próby będzie mieli do dyspozycji 10 jednostek czasu. Mało. Dlatego też druga, trzecia i każda kolejna próba przeniesienia się w czasie podniesie tę ilość do kolejno 20 i 30 jednostek. Pewnie już domyślacie się jak to wpłynie na Wasze poczynania podczas tej misji...

Na nieszczęście nie są to jedyne komplikacje wynikające ze specyfiki tej jakże trudnej wyprawy. Każdy nosiciel posiada swój indywidualny talent oraz takie umiejętności jak zwinność, zdolność do walki i dyplomację. O ile o to, że efektywnie je wykorzystacie jestem spokojny, o tyle muszę Was ostrzec przed niedocenianiem kwestii wiary w tych niebezpiecznych czasach.



Każdego nosiciela charakteryzuje jeszcze jedna cecha: oddanie wierze. Postaci, których ciała możemy przejąć, dzielą się na tych bezbożnych oraz tych, których czyny cechuje oddanie wierze. To, kogo dobierzemy do naszego zespołu, będzie potencjalnie zmieniać charakter całej drużyny. Wiara wpływa na wiele czynników, które napotkacie w trakcie najbliższej misji. Drużyna może zdecydować się podążać ścieżką herezji lub wiary: w obu sytuacjach nie zostanie to niezauważone przez napotkane postaci, zmieniając diametralnie każde Wasze podejście. Niektórych manipulacji nawet Bob nie potrafi przewidzieć (a widział już naprawdę wiele...).



Nowe wyzwania, nowe zasady

Rozumiemy, że możecie być mocno podekscytowani nowymi możliwościami, jakie dają Wam nowe procedury, wpływem wiary na podejmowane decyzje oraz faktem, że w końcu macie wyraźny nakaz zabrania tajemniczego przedmiotu z innej czasoprzestrzeni... Musicie jednak uważać, ponieważ jeszcze nigdy nie walczyliśmy o taką stawkę jak w przypadku tej misji. Ruszajcie zatem do Hiszpanii i, działając pod przykrywką misji dyplomatycznej z ramienia samego papieża, odnajdźcie i przejmijcie kamienny artefakt.

Światło wiary to piąty dodatek do T.I.M.E Stories, który jeszcze w 2017 roku pojawi się na półkach sklepowych.