Pociąg ekspresowy Union Pacific nadal podróżuje obładowany sakwami pełnymi pieniędzy i klejnotów, a uprawiana przez was bandytierka lada moment stanie się jeszcze groźniejsza niż dotychczas! Szeryf Samuel Ford, uzbrojony po zęby w budzący respekt arsenał, spodziewa się napadu, gdyż do pociągu dołączono więźniarkę, w której transportuje skazańców do stanowego fortu, aby odbyli w nim karę dożywotniego pozbawienia wolności. Uwolnienie ich przyniesie wam niewymierne korzyści i nagrody, ale czy warto ryzykować spotkanie z szeryfem? 

Rozszerzenie Szeryf i Więźniowie po raz pierwszy pozwala graczom wcielić się w rolę praworządnego szeryfa, odblokowując zupełnie nowy styl prowadzenia rozgrywki. Dzięki dodatkowemu wagonowi - więźniarce - będzie on mógł więzić pojmanych rabusiów, Ci z kolei mogą wzbogacić się lub zyskać stronników uwalniając uwięzionych tam skazańców.

Dodatek wprowadza również do gry kolejną postać - Mei, mistrzynię sztuk walki - a także 13 kart rund, dzięki którym każda kolejna rozgrywka będzie unikalna!

Nowy szeryf w mieście

Bandyci napadający na Colt Express zawsze rywalizują ze sobą o łupy, ale dzielą wspólną pasję - pogardę dla prawa. Od teraz, wraz z dodatkiem Szeryf i więźniowie, jeden z graczy będzie mógł uzyskać zupełnie odmienne spojrzenie na przebieg wydarzeń w pociągu, wcielając się w rolę szeryfa chroniącego transport. Oczywiście jego zadaniem nie będzie zdobywanie kosztowności - ma za zadanie chronić pasażerów oraz korespondencję, którą przewozi.

Pomimo, że grający szeryfem nadal będzie wykorzystywał karty akcji oraz będzie posiadał talię kart z nabojami do swojej broni, to jego cele są odmienne od tych, którymi kierują się pozostali gracze - w jego wypadku są one determinowane przez talię zadań, która wymusza na szeryfie dopasowanie się do nowych wyzwań podczas każdej kolejnej rozgrywki.

Grając jako szeryf możesz mieć za zadanie unikać kul bandytów lub odwrotnie - opróżnić w nich cały swój magazynek. Możesz wystrzelać go jak popadnie, albo starać się skupić na tych, na których masz wystawiony nakaz aresztowania. Nie ważne jakie zadania otrzymasz, jedno jest pewne - będziesz musiał solidnie się napracować, aby wykonać je wszystkie. W grze, w której jeden z graczy kontroluje szeryfa, to najbogatszy bandyta wygrywa, oczywiście pod warunkiem, że szeryfowi nie uda się zrealizować jego zadań.

Jak zmienia rozgrywkę pojawienie się szeryfa? Okazuje się, że pomiędzy bandytami odnajduje się dawno już zagubiona nić porozumienia i współpracy. Zaczynają mówić o sobie "kamraci" i coraz częściej przedkładają dobro wspólne grupy ponad osobisty zysk. W końcu gdy wygra szeryf, wszyscy oni przegrywają. Mimo to zawsze nadarzy się okazja do zdrady i postawienia jednego z zadeklarowanych "przyjaciół" przed sądem sprawiedliwości - bowiem bandyci, których szeryf ani razu podczas gry nie schwytał, otrzymuję dodatkowe 500$ do swojego wyniku (niestety nie w gotówce - o tyle rośnie nagroda za ich głowy). Ponadto przed napadem przestępcy założyli się, komu z nich uda się pobić szeryfa, dlatego trójka bandytów, którzy jako pierwsi uderzą go w walce wręcz, otrzyma nagrodę pieniężną. Niestety aby to zrobić, trzeba podejść niesłychanie blisko do stróża prawa, narażając się w ten sposób na kule z jego rewolweru.


Szeryf musi zrealizować 4 losowe zadania, aby wygrać grę.

Słyszę nadjeżdżający pociąg

Szeryf nosi przy sobie dwa w pełni naładowane rewolwery, które z chęcią opróżni w kierunku każdego bandyty zagrażającego pasażerom. To jednak nie wszystkie opcje, jakimi dysponuje: do zestawu został dodany wagon więzienny posiadający celę, w której szeryf może zamknąć agresywnych bandytów. Więźniarka jest zawsze doczepiona na końcu pociągu, a gdy szeryf zagra kartę "Pojmanie" , może umieścić za kratkami bandytę znajdującego się na tym samym polu, co on. Jeśli dodatkowo posiada nakaz aresztowania wystawiony akurat na tę postać, wypełnia jedno ze swoich zadań i dzięki temu jest o krok bliżej do zwycięstwa.

Jeśli jesteś pechowcem, którego szeryf uwięził w celi, nadal masz szansę się z niej wydostać. Wraz z dodatkiem każdy bandyta otrzymuje nową kartę "Błyskotliwy pomysł". Możesz użyć jej, aby skopiować ostatnio zagraną akcję, lub użyć do ucieczki z więzienia, by dalej rabować pasażerów pociągu. Co ważniejsze, możesz zdecydować się na przeszukanie talii w poszukiwaniu tej karty podczas fazy planowania, aby mieć pewność, że będziesz w stanie otworzyć więzienne kraty, gdy tylko zajdzie taka potrzba..

Z kartą "Błyskotliwy pomysł" (po lewej) możesz trównież uwolnić kartę więźnia należącą do innego bandyty, dzięki czemu zyskasz jego umiejętność!

Bandyci to nie jedyne osoby zamknięte w więźniarce. Transportowanych w niej jest także kilku więźniów, których reprezentuje talia kart. Każdy z nich jest pomocnikiem jednego z bandytów, a ratujący go wybawca dostaje do dyspozycji, oprócz swojej własnej,  umiejętność należącą do powiązanego z uratowanym więźniem bandyty.

Oczywiście możesz także uwolnić swojego pomocnika - w takim wypadku przyspieszysz rabowanie pasażerów, a tym samym skrócisz drogę do zwycięstwa!

Stróż prawa

Ty i Twoi kompani jesteście u progu dokonania skoku stulecia. Jedyne, co musicie zrobić, to przechytrzyć szeryfa. Chwyć za odznakę i broń swojego pociągu albo uwalniaj pomocników z więźniarki i zacznij rabować pasażerów! Nie ma znaczenia, po której stronie się opowiesz: nowe rozszerzenie Szeryf i Więźniowie dostarczy Ci mnóstwa dobrej zabawy!

  • Planowana data premiery: listopad 2016
  • Sugerowana cena detaliczna: 79,95 zł