Zagoń krowy i zaprowadź je do obory, ale strzeż się tych, przy których roją się muchy! MOW to prosta i angażująca gra, w której kolejno zagrywamy karty do stada znajdującego się na stole. Jeśli nie możemy lub nie chcemy dołożyć kolejnej, wszystkie wyłożone krowy trafiają do naszej obory. Sęk w tym, że niektóre z nich zabierają ze sobą muchy – zwycięzcą zostanie ta osoba, która będzie miała najmniej owadów, gdy gra dobiegnie końca.

UWAGA! Na pudełku z grą wkradł się błąd dotyczący zawartości. Prawidłowa liczba kart znajdujących się w pudełku to 107.

Na czym to polega?

  1. W zależności od liczby graczy do zabawy wykorzystujemy jedną lub dwie talie krów. W każdej z nich znajduje się 48 zwierząt o różnych numerach. Niektórym z nich towarzyszy od 1 do 3 much (jest to oznaczone na górze karty). 
  2. Każdy z graczy musi wykonać w swojej turze dwie akcje: zagrać kartę krowy z ręki i dobrać nową kartę.
  3. Karty z ręki dokładamy do stada znajdującego się na stole. Dokładana karta musi mieć niższy albo wyższy numer niż pozostałe karty w stadzie. Umieszczamy ją na odpowiednim końcu rzędu.
  4. Jeśli któryś z graczy nie może lub nie chce dołożyć karty do istniejącego stada, zbiera wszystkie krowy znajdujące się na stole i umieszcza zakryte przed sobą, tworząc oborę. Następnie zagrywa kartę z ręki tworząc nowe stado.
  5. Oprócz zwykłych zwierzaków, w grze występują też krowy specjalne o wyjątkowo uciążliwych efektach i dużej liczbie towarzyszących much. Pozwalają zastawiać pułapki na przeciwników i zmieniać sytuację wokół stołu.
  6. Gra kończy się, gdy któryś z uczestników będzie miał 100 much w swojej oborze. Zwycięży osoba, która zgromadziła ich najmniej!

Dlaczego pokochasz tę grę?

  • MOW to niezwykle prosty mechanizm i właściwie jedna zasada działania: zagrywasz kartę i dobierasz kartę. Jednak dzięki kartom z efektami nabiera angażującego charakteru! Krowy specjalne dodają też więcej interakcji, bo po ich zagraniu możemy odwrócić kierunek gry, jeszcze lepiej ukierunkowując nasz atak. 
  • W instrukcji znajdziesz informację o tym, z ilu kart jakiego rodzaju składa się każda z talii. Uważne obserwowanie sytuacji wokół stołu pozwala lepiej oszacować prawdopodobieństwo i mądrzej zastawiać pułapki!
  • Urocze ilustracje krów oraz specjalne, muczące pudełko z pewnością zachęcą do wspólnej zabawy najmłodszych. 
  • Grę zaprojektował Bruno Cathala, autor takich tytułów jak Mr. Jack, Cyklady czy Jamajka.