Zapowiedź

trzeciej fali dodatków

Star Wars: X-Wing


"Opadł całun ciemnej strony Mocy. Początek nastał Wojny Klonów." – Mistrz Yoda, Atak Klonów

Struktury stworzone przez Republikę drżą w posadach. Nawarstwia się konflikt z Konfederacją Niezależnych Systemów. Zrzeszeni w niej Separatyści, nie zaważając na niegdyś głoszone hasła o jedności, bezwzględnie dochodzą swoich praw. Galaktyka pogrąża się w chaosie, tyranii i wszechogarniającym strachu. W tych niespokojnych czasach, jedynym ratunkiem dla rozpadającej się Republiki są legendarni Rycerze Jedi. Już wkrótce i wy będziecie mogli opowiedzieć się po którejś ze stron i przenieść się w nowy wymiar kosmicznych potyczek. Z nieukrywaną satysfakcją prezentujemy wam III falę dodatków do Star Wars: X-Wing!


Zamów dodatki do Star Wars: X-Wing ™ (druga edycja)
już dziś w dobrych sklepach hobbystycznych lub w naszym sklepie online!


Galaktyce grozi nieodwracalny rozłam, a wy dzięki powyższym dodatkom macie niepowtarzalną szansę stać się świadkami tych historycznych wydarzeń. Tylko od was zależy, czy staniecie na czele armii droidów-myśliwców, czy też zapragniecie wykazać się męstwem i poprowadzić do bitwy Rycerzy Jedi, którym towarzyszą gotowi na wszelkie poświęcenia, piloci z armii klonów. Trzecia fala dodatków pozwoli wam całkowicie zanurzyć się w specyficznym klimacie Wojny Klonów. Druga edycja X-Winga zapewne zaskoczy zmianami w samej formule rozgrywki, a wasze statki otrzymają niespotykane dotąd rozwinięcia. Trzecia fala nie tylko rozszerzy pulę frakcji, które mogą wziąć udział w grze, o Starą Republikę, zwaną też po prostu Republiką oraz o Konfederację Niezależnych Systemów, czyli Separatystów. Dla miłośników Szumowin i Nikczemników oraz Imperium Galaktycznego też mamy dobre wieści – na liście znajdziecie dwa dobrze znane myśliwce w ulepszonych wersjach. Do dalszej lektury chyba nikogo nie trzeba zachęcać!

Dodatek Słudzy Wojny

Unie, klany, federacje, gildie – to różnego rodzaju korporacje, które ochoczo dołączyły do Separatystów zasilając ich potencjał swoimi zasobami. Im dłużej Wojna Klonów trwa, tym większe jest zapotrzebowanie na owe zasoby, a przełamanie sił Republiki okazuje się nie być takie proste. Sektor pochłaniający lwią cześć rezerw Separatystów to oczywiście środki przeznaczane na inwestycje w nowe technologie umożliwiające ciągłą rozbudowę floty. W efekcie na polu bitwy staniecie oko w oko zarówno z tanimi, aczkolwiek śmiertelnie niebezpiecznymi droidami-myśliwcami, jak i z uzbrojonymi po zęby statkami kierowanymi przez bardziej “tradycyjnych” pilotów organicznych.

Dodatek Słudzy Wojny dostarczy wam maszyn obu typów. Znajdziecie w nim zarówno ciężkiego myśliwca Belbullab-22, jak i dwa droidy-myśliwce o zmiennej geometrii skrzydeł, Mark I znane również jako myśliwce typu Vulture (w barwach Generała Grievousa), które są świetnym nabytkiem na początek, szczególnie jeśli dopiero zaczynacie budować swoją separatystyczną eskadrę. Zarządzanie nią będzie wyglądało nieco inaczej niż zazwyczaj, kiedy to gracze manewrują pojedynczymi maszynami. Armia Separatystów dowodzi bowiem swoimi jednostkami za pomocą sygnału sterującego nadawanego całym grupom droidów przez okręt kontroli droidów typu Lucrehulk, czyli swoisty statek-matkę. Tajniki tej strategii zgłębicie dzięki znajdującym się w dodatku 48 kartom rozwinięć. Jednym z nich jest karta Krakena, należąca do grupy rozwinięć typu "Jednostki Taktyczne", który pomoże waszym droidom zrobić dobry użytek z żetonów obliczeń. Duża liczba kart rozwinięć w tym dodatku wynika z faktu, iż zawiera on również karty, które pojawiły się już w drugiej edycji. W efekcie będziecie dysponować kilkoma egzemplarzami tych najbardziej popularnych. W praktyce oznacza to, że dodatek Słudzy Wojny możecie śmiało połączyć z zestawem podstawowym, szczególnie jeśli to dopiero początek waszej przygody z X-Wingiem i zamierzacie latać właśnie Separatystami. W przyszłości zaprezentujemy więcej szczegółów dotyczących dodatku, a szczególnie rozwinięć dedykowanych dla frakcji Separatystów.

Dodatek Inflitrator Sithów

Wszelkie poczynania Sithów spowija mrok. Ich niecne knowania sięgają najodleglejszych zakątków galaktyki. Potrzebują więc wprawnego statku, który sprosta ich oczekiwaniom i stanie na wysokości zadania. Taką właśnie maszyną jest Infiltrator Sithów. Widmo zagłady zawisło nad galaktyką i ma bardzo konkretny kształt: kształt Infiltratora. Wkrótce przekonacie się, że maszyna ta jest niezawodnym narzędziem agentów Dartha Sidiousa, kiedy ci zajęci są wypełnianiem swoich podłych misji.

Dodatek Infiltrator Sithów da wam możliwość przetestowania najnowszych urządzeń maskujących. Dodatkowo, poddacie wroga niszczycielskiej sile ognia tej piekielnej maszyny wyposażonej w najnowocześniejsze systemy umożliwiające przeprowadzanie najbardziej skomplikowanych ataków z niebywałą precyzją. Infiltratory raz za razem urządzają w gwiezdnym uniwersum totalną zadymę, po czym, jakby nigdy nic, ulatniają się z pola walki, ginąc gdzieś w mroku. W dodatku oprócz gotowej i pomalowanej figurki, otrzymacie również 5 kart statku, z czego jedna to karta samego Dartha Maula. Ponadto w zestawie czeka na was nie tylko 20 kart rozwinięć, które pozwolą wam zbadać możliwości Infiltratora, ale również wszystkie tarcze i żetony, bez których mroczne misje nie mogły być się powieść. W przyszłości zaprezentujemy więcej szczegółów dotyczących dodatku, a szczególnie limitowanych kart pilotów Infiltratora.

Droidy-myśliwce o zmiennej geometrii skrzydeł Mark I znane również jako droidy-myśliwce typu Vulture

Separatyści zdołali zwerbować wielu utalentowanych pilotów organicznych, wciąż jednak większość w szeregach ich sił bojowych stanowią droidy-myśliwce typu Vulture. Są one niekwestionowanym trzonem armii Separatystów, a jednocześnie ‘ucieleśnieniem’ przyjętej przez nich strategii. Droidy te nie zdziałają wiele w pojedynkę, ale w grupie są praktycznie nie do pokonania. Prawdą jest, że liczba ich reakcji jest z góry zaprogramowana, a więc tym samym ograniczona. Jednak w czasie ataku, zdalnie sterowana chmara droidów tworzy pewną perfidnie przebiegłą i złowieszczą całość, która stanowi realne zagrożenie nawet dla Rycerzy Jedi.

W zestawie znajdziecie przede wszystkim doskonale pomalowaną figurkę droida-myśliwca typu Vulture oraz wszystkie elementy umożliwiające stworzenie własnego, zdalnie sterowanego oddziału. Każdy z 5 limitowanych pilotów wniesie coś wyjątkowego do waszej eskadry. Jednak szczególną wartość mają ich zdolności związane ze sprawnym przeprowadzaniem obliczeń, dzięki którym zaskoczą przeciwnika przydzielając mu Pociski energetyczne. Więcej o tym, jak Separatyści wykorzystują żetony obliczeń, napiszemy w kolejnych artykułach!

Dodatek Strażnicy Republiki

Wojenna machina Separatystów z impetem uderzyła na Republikę. Na przeciw niej stanęli oczywiście potężni Rycerze Jedi. Maszyną, która wspomaga działania tych ostatnich jest niezwykle czuły myśliwiec Delta-7 Aethersprite, który płynnie czyta wszystkie ruchy Jedi. Ten atrybut Delty-7 przydaje się szczególnie wtedy, kiedy zmysły Jedi są najbardziej wytężone i postępuje ich zespolenia z Mocą. Wraz z Rycerzami Jedi również piloci armii klonów zasiadający w kokpitach myśliwców gwiezdnych V-19 Torrents podejmują próbę obrony Republiki. Przy nieustannym huku rakiet osłaniają oni swoich wrażliwych na Moc dowódców, jednocześnie ciągle trzymając się w zwartym szyku.

Jak są Jedi, to jest i Moc! Dodatek Strażnicy Republiki zawiera rozwinięcia Mocy. Tym samym da on wam niepowtarzalną okazję, aby w pełni doświadczyć nowego wymiaru rozgrywki, który wnosi ze sobą dodany w drugiej edycji motyw Mocy, na który wielu z was tak bardzo czekało! Wrażliwi na Moc piloci będą więc jeszcze bardziej skuteczni, wykonując śmiałe manewry za sterami Delta-7 Aethersprite (w barwach Obi-Wan Kenobiego) oraz dwóch Myśliwców Gwiezdnych V-19 Torrent. To właśnie dzięki Mocy są oni w stanie wykonać Doskonały unik i bez szwanku czmychnąć nawet przed największym niebezpieczeństwem. Podobnie jak Słudzy wojny, Strażnicy Republiki jest świetnym pomysłem na początek przygody z X-Wingiem. Zestaw szczodrze obdarzy was kartami rozwinięć, których część to powielone egzemplarze tych najbardziej popularnych. Jeśli więc chcecie latać skrzydło w skrzydło z pilotami Republiki, ten dodatek będzie doskonałym pomysłem na rozbudowanie waszej eskadry, jeśli oczywiście posiadacie już zestaw podstawowy. W przyszłości przyjrzymy się bliżej zawartości dodatku Strażnicy Republiki, a szczególnie kartom rozwinięć.

Dodatek Myśliwiec Gwiezdny ARC-170

Potężni Jedi są najważniejszą siłą napędową armii Republiki. Do osiągnięcia celu potrzebują jednak odpowiednich maszyn. Ich ulubiony Delta-7 Aethersprite ma zbyt lekką konstrukcję, by bez szwanku mógł przyjąć niszczycielski ostrzał przeciwnika. Lepszym rozwiązaniem jest wtedy myśliwiec ARC-170 bez trudu miażdżący wrogie jednostki, którym lżejsze maszyny Republiki by nie dały rady. Z kolei nawet najbardziej inteligentne droidy Separatystów nie uporają się tak łatwo z ARC-170 wyposażonym w wyrzutnię torped oraz rufowe działa laserowe!

Dodatek Myśliwiec ARC-170 pozwoli wam dodać tę właśnie maszynę do gry. Stworzeni by walczyć piloci armii klonów, jak na przykład "Cwaniak", którego znajdziecie w zestawie, zawsze są gotowi nieść pomoc kolegom z eskadry. I nie ma znaczenia, czy chodzi tu o utrzymanie szyku bojowego, czy osłanianie któregoś z Rycerzy Jedi. Więcej o samym dodatku i zawartych w nim kartach statków znajdziecie w naszych kolejnych artykułach!

Dodatek Delta-7 Aethersprite Expansion

Rycerzom Jedi zapuszczającym się w najdalsze zakątki galaktyki przyświeca tylko jedna myśl: zaprowadzić sprawiedliwość, wszędzie tam, gdzie jej brak. Obierając cel misji wybierają maszynę, która umożliwi im pokonanie niezmierzonych otchłani międzygwiezdnych. Wybór często pada na jednostkę, która umożliwia im w pełni zaprezentować moce Jedi. Chodzi oczywiście o myśliwca Delta-7 Aethersprite. Jednym z najważniejszych elementów jego wyposażenia jest droid astromechaniczny obliczający skoki nadprzestrzenne. Jednak sama Delta-7 jest małą maszyną o słabych tarczach, raczej ubogą w uzbrojenie, ale posiadającą jedna zasadniczą zaletę – jest perfekcyjnie zwrotna. Niesłychanie czułe urządzenia sterujące zapewniają doskonałą precyzję manewrów i zdolne są zespoić się z Rycerzami Jedi, szczególnie, kiedy płynie przez nich Moc.

Dzięki dodatkowi Delta-7 Aethersprite wasze eskadry zyskają kilku naprawdę zacnych Jedi. W zestawie znajdziecie bowiem 5 kart statku, z czego 4 to piloci limitowani, a jednym z nich jest sam Anakin Skywalker. Specyficzne uzbrojenie i wyposażenie statku sprawiają, że jego możliwości w pełni mogą wykorzystać tylko piloci, których reakcje wspomagane są przez Moc. Jednak Moc to nie wszystko! Nawet Jedi nie pogardzą wspaniałym rozwinięciem, jakim jest Skalibrowane Namierzanie Laserowe, które w cudowny sposób zwiększa siłę ich ataków podstawowych. Wyjątkowość tego dodatku przejawia się również w malowaniu figurki statku. Różni się ono od barw jednostek znajdujących się w dodatku Strażnicy Republiki i przypomina bardziej maszynę, którą latał nie kto inny, jak Anakin Skywalker. Więcej o statku i jego rozwinięciach dowiecie się w przyszłości!

Wypasione tarcze manewrów

Początek roku oznacza nie tylko pojawienie się trzeciej fali dodatków. Do gry dołączą również dwie nowe frakcje: Republika i Separatyści, które rządzą się swoimi prawami w czasie tworzenia eskadr. Na tym nie koniec! Niezwykłość swojej eskadry możecie podkreślić za pomocą Galactic Republic Maneuver Dial Upgrade Kit oraz Separatist Alliance Maneuver Dial Upgrade Kit.

W czasie każdej rozgrywki w X-Wing, a konkretnie w fazie planowania, w tajemnicy przed innymi graczami wybieracie manewry dla swoich statków na odpowiadających im tarczach manewrów. W każdym z Maneuver dial upgrade kits znajdziecie plastikowe nakładki, które doskonale zabezpieczą wasze tarcze i do tego po prostu świetnie wyglądają. Inni gracze od razu będą wiedzieli, czy walczycie w obronie demokracji wraz z Republiką, czy też może deklarujecie wobec niej niezależność. Nakładki te nie tylko jasno pozwolą wam się określić co do wyboru frakcji, ale też doskonale sprawdzają się jako system oznaczania statków. W ich tylnej części możecie bowiem umieścić jeden z żetonów identyfikacyjnych dołączonych do zestawu. Na każdym z żetonów znajduje się szkic danego statku, co jeszcze bardziej usprawni zarządzanie waszą eskadrą i sprawi, że będzie łatwiej odróżnić jeden statek od drugiego.

Myśliwiec Z-95-AF4 Łowca Głów

Jeden z dwóch ostatnich statków na dziś, to występujący w produkcji masowej, a więc łatwo dostępny i popularny z uwagi na swą niezawodność, Z-95-AF4 Łowca Głów. Gangi i organizacje przestępcze szczególnie upodobały sobie tę maszynę. Mówimy tu nie tylko o małych grupach przemytniczych o niewielkim zasięgu, jak Piraci z Binayre, ale również o takich kryminalnych gigantach, jak Czarne Słońce. Już pojedyncza maszyna uzbrojona w rakiety oraz wzbogacona o parę nielegalnych technologii, stanowi dla przeciwnika nie lada zagrożenie. Co dopiero cała chmara tych blaszanych zabójców. Jeśli wróg nie jest właściwie przygotowany, to już po nim!

Teraz ci z was, którzy latają Szumowinami mają niepowtarzalną szansę, aby wzmocnić swoje eskadry. W dodatku Z-95-AF4 Łowca Głów tradycyjnie już zawarto wszystkie elementy niezbędne, aby dodać go do gry. Jest miniaturka w nowych, zachwycających barwach, są 4 karty statku, 5 kart rozwinięć i oczywiście garść żetonów – czegóż więcej wam trzeba? Nie zapominajcie też, że wszystkie nowe karty rozwinięć, znajdują się również w zestawie konwertującym!

Dodatek Myśliwiec TIE/sk Striker 

Napęd TIE/sk Striker opiera się głównie na zaawansowanych podnośnikach repulsorowych, które działają jak lotki, zwiększając przepływ powietrza wokół maszyny. Dzięki takim cudom techniki jest on w stanie walczyć nie tylko w atmosferze, ale też w przestrzeni kosmicznej. Styl wykonywania manewrów tej jednostki jest zdumiewający nawet dla znawców tematu, a potężna siła ognia złamie praktycznie każdego przeciwnika.

Dodatek TIE/sk Striker przybywa na pomoc waszym imperialnym eskadrom. Gotowa, pomalowana figurka obok 5 kart pilotów gotowych do wszelkich poświeceń na rzecz Imperium oraz 5 kart rozwinięć, umożliwiających stworzenie eskadry waszych marzeń, to cała zawartość tego zestawu. I pamiętajcie: nowe karty rozwinięć są również w zestawie konwertującym Imperium.


Nastał początek wojny

Kiedy do gry wkracza Konfederacja Niezależnych Systemów, możecie być pewni, że wasze eskadry wejdą tym samym w zupełnie nową epokę kosmicznych potyczek. Wasze oddziały mogą teraz rozpocząć swoją własną Wojnę Klonów!

Premiera trzeciej fali dodatków zapowiedziana jest na pierwszy kwartał 2019.