W 1675 r., po wielu latach pirackiego życia, Henry Morgan umiejętnie pozyskał nominację na stanowisko gubernatora Jamajki, której towarzyszył wyraźny rozkaz oczyszczenia Morza Karaibskiego z piratów oraz bukanierów!

Zamiast się temu podporządkować, Morgan namówił wszystkich swych dawnych "kolegów" i towarzyszy broni, by dołączyli do niego na emeryturze i zupełnie bezkarnie mogli się cieszyć zagrabionymi wcześniej łupami.

Co roku, aby upamiętnić "stare dobre czasy", Morgan organizuje Wielkie Wyzwanie - regaty wokół wyspy, których zwycięzcą ogłoszony zostaje ten z kapitanów, który zgromadzi w ładowniach największą ilość złota.

Jamaica to świetna gra o wyścigu pirackich statków na pięknej planszy. Nieskomplikowana, urzekająca mechanika, i, pomimo kostek, nie specjalnie losowa, bardzo dobrze sprawdza się w gronie rodzinnym. Opiera się na mechanizmie gospodarowania zasobami, z którym radzą sobie nawet młodsze dzieci.